استانی

هدر رفت آب در ۴۵ درصد مدارس شهرستان خلیل آباد در خراسان رضوی

کد خبر : 44794

مدیر امور آب و فاضلاب خلیل آباد در خراسان رضوی با اشاره به ۱۰۰ باب مدرسه دراین شهرستان گفت: شبکه داخلی ۴۵ درصد این مدارس فرسوده و باعث هدر رفت آب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)،”محمد کاظمی” متذکر شد: این تعداد واحد آموزشی ۷۰ درصد آب مدارس شهرستان را مصرف می کنند ، درحالی که به‌ علت کرونا نیمه تعطیل هستند ولی مصارف آب آن ها کاهش نیافته است.
وی الگوی مصرف مدارس شهرستان را سه هزار و۵۸۳ مترمکعب در ماه اعلام کرد و یکی دیگر ازعلل افزایش مصرف آب مدارس را فضای سبز موجود در برخی واحدهای آموزشی دانست که اصولا نظارتی بر مصرف آب این فضاها وجود ندارد.
به گفته وی در برخی موارد سیستم آبیاری قطره ای اجرا شده در این مدارس غیر اصولی و فرسوده بوده و باعث افزایش مصرف آب شده است.
وی در این رابطه به چند مرحله بازدید و نشست آبفا با مجموعه آموزش و پرورش با محوریت رفع موانع مدیریت مصرف آب در مدارس خبر داد که متولیان این اداره به ترتیب اولویت در حال رفع مشکلات هستند.
“کاظمی” با بیان اینکه سرانه مصرف آب مدارس به ازاء هردانش آموز تعیین می شود خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان در صورت نیاز به مصرف بیشتر، باید نسبت به خرید انشعاب با ظرفیت بالاتراقدام کند.
مدیر امور آبفا خلیل آباد از متولیان آموزش و پرورش شهرستان خواست در صورت مشاهده خرابی در کنتور آب مدارس موارد را به آبفا اعلام کنند تا نسبت به تعویض کنتور اقدام شود.
وی مطالبات آبفا از آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد را حدود یک میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار پرداخت بدهی قبوض مدارس شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن