اجتماعیاخبار مهماستانیاقتصادی

به همت کمیسیون اقتصاد و اشتغال و کمیسیون جمعیت و سلامت مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی؛ نمایشگاه صنایع دستی، غذاهای محلی و شیرینی های سنتی بانوان استان در مشهد برگزار شد

کد خبر : 15443

در این نمایشگاه بانوان توانمند شهرستان های خراسان رضوی، صنایع دستی، تولیدات سنتی و بومی و همچنین غذاهای محلی و شیرینی های منطقه خود را به معرض بازدید و فروش گذاشتند.

به مناسبت  خجسته میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)‌ و هفته گرامیداشت مقام زن، نمایشگاه خود اشتغالی بانوان توانمند و کار آفرین استان در مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، در  این نمایشگاه  که به همت کمیسیون اقتصاد و اشتغال و کمیسیون جمعیت و سلامت مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی و با همکاری و همراهی دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی  و در راستای ترویج و گسترش کار آفرینی در حوزه کسب و کار برگزار شد، دبیر کمیسیون اشتغال و اقتصاد استان در مجمع مشورتی زنان استانداری خراسان رضوی از نمایش و فروش صنایع دستی ‌و‌غذاهای محلی و شیرینی جات سنتی بیش از ۱۲ شهرستان شامل تربت جام . قوچان – بردسکن – گناباد ‌- کلات – سبزوار – طرقبه و شاندیز – بجستان و مشهد خبر داد.

طاهره کاهانی که خود یک کارآفرین، فعال حوزه بانوان و خیر به شمار می رود، در ادامه و در گفتگو با خبرنگار ما، هدف از برگزاری این نمایشگاه را، ایجاد بستری مناسب برای حضور فعال بانوان در حوزه کسب و کار و اقتصاد دانست و افزود: ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت اجتماعی از دیگر دستاوردهای برگزاری نمایشگاه به شمار می رود.

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی تولیدات سنتی و بومی، غذاهای محلی و شیرینی های خانگی از ۲۳ لغایت ۲۵ اسفند ماه ۹۶  به آدرس احمد آباد بلوار رضا نبش‌رضای ۱۲ ساختمان شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی بر پا شد.

فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت زنان خراسان رضوی در حوزه سلامت، مددکاری و آموزش است

همچنین رئیس کمیسیون سلامت و جمعیت مجمع مشورتى زنان استان خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: در طول یک سال گذشته، تعداد اعضای مجمع خیرین سلامت زنان از ۲۵ نفر به ۵۰۰ نفر رسیده است.

آرزو حیدریان افزود : فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت زنان خراسان رضوی در حوزه سلامت، مددکاری و همکاری با سمن‌های سلامت و پیشگیری و آموزش و سلامت است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه عمران و سلامت یک‌سری فعالیت‌ها در شهرستان‌ها انجام شده و در واقع رویکرد اصلی این مجمع، بیشتر در زمینه فعالیت در شهرستان‌ها است. همچنین در راستای سلامت، نخستین سمن‌سرا را در سطح کشور تاسیس کردیم که در کنار هشت سمن سلامت دیگر در حال فعالیت است.
حیدریان با اشاره به این که شعار ما مبتنی بر این است که پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: بر همین اساس در زمینه ورزش کودکان وارد شده‌ایم تا بتوانیم جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم، درنتیجه از قهرمانان مدال‌آور آسیایی خود به عنوان سفیران سلامت شورای مجمع سلامت زنان استان استفاده کرده‌ایم. مجمع خیرین سلامت زنان استان خراسان‌رضوی در سطح استان ۲۵۰ سفیر سلامت دارد که در حوزه فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان ما درحال فعالیت هستند تا بتوانیم نسل سالمی داشته باشیم.
رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت استان تصریح کرد: حوزه فعالیت‌های دیگر ما، در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی است. با توجه به این که هزینه‌های زیادی این بیماری‌ها به بار می‌آورند، باید بتوانیم توجه خیران را به این حوزه جلب کنیم.
وی بیان کرد: از دیگر اقدامات این مجمع، ورود به حوزه کودکان و تامین نیازهای ویژه آنان است. در این راستا با همکاری بنیاد بخشش، انگیزه کافی برای انجام این فعالیت‌ها در سطح استان فراهم و گسترش یافت. با همکاری تعدادی از خیران صندوق خیریه‌ای راه‌اندازی شده و در کنار آن با همکاری بانک ایران‌زمین، گام‌های مهمی در این زمینه انجام شده است.
حیدریان با اشاره به این که بیش از یک میلیارد تومان کمک از خیرین جمع‌آوری شده است، افزود: با همین کمک‌ها به تهیه بسته‌های سلامت و پخش آن‌ها در مناطق زلزله‌زده استان روی آوردیم، همچنین پخش صبحانه سلامت در سطح استان و شهرستان‌ها برای کمک به نیازمندان در راستای افزایش فرهنگ سلامت کودکان انجام شده است.
رئیس شورای زنان مجمع خیرین سلامت استان توضیح داد: مورد دیگر که قابل توجه این مجمع بوده و سال آینده بدان پرداخته خواهد شد در زمینه مادران باردار و جلوگیری از مرگ مادران است، چراکه این امر از شاخه‌های توسعه کشور است تا در این راستا بتوانیم بسته‌های سلامت را نیز برای آنها فراهم کنیم

در ادامه رئیس کمیسیون اقتصاد و اشتغال مجمع مشورتى زنان استان هم با اشاره به  اهداف تعریف شده این حوزه جهت توانمند سازی بانوان گفت: به دنبال تسهیل گری در امور اشتغال و توانمند سازی بانوان هستیم و برندینگ را به عنوان یک شاخص در جذب مشتری و بازاریابی دنبال می کنیم.

مریم سراج احمدی که خود یک کارآفرین موفق صنایع لبنی در منطقه تربت، نخستین عضو خانم اتاق بازرگانی خراسان رضوی و عضو شورای شهر تربت جام و شورای اسلامی استان می باشد، خاطر نشان ساخت: با توانمندی زنان، جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی به ویژه در روستاها گرفته می شود و این سیاست به نحو جدی در کمیسیون اقتصاد و اشتغال مجمع مشورتى زنان استان خراسان رضوی دنبال می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن