استانی

فتاح در سفر به شهرستان محروم و مرزی خواف اعلام کرد:

خانه‌‎دار شدن ۱۷۵ خانواده محروم شهرستان مرزی خواف به همت بنیاد مستضعفان

کد خبر : 44697

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به شهرستان محروم و مرزی خواف، جزئیاتی از برنامه‌های این بنیاد برای کمک به حل مشکلات نیازمندان این شهرستان و توسعه زیرساخت های خواف را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد، سید پرویز فتاح در سفر به منطقه محروم و مرزی خواف در خراسان رضوی در جلسه با مسئولان این منطقه با اشاره به برخی تصمیمات اتخاذ شده در بنیاد مستضعفان برای کمک به محرومان این شهرستان اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده بنیاد مستضعفان با کمیته امداد و بهزیستی برای احداث مسکن، بنیاد مستضعفان ۶۰ واحد مسکونی در خواف برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و ۶۵ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر در این شهرستان مرزی و محروم احداث می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: همچنین در تفاهم نامه بنیاد مستضعفان با بنیاد مسکن، ۵۰ واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند فاقد پوشش حمایتی در این شهرستان احداث خواهیم کرد.

وی با تاکید بر حمایت از اشتغالزایی در این شهرستان گفت: بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغالزایی در این شهرستان مبلغ ۱۲ میلیارد تومان را برای تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه در این شهرستان اختصاص می دهد که در صورت جذب این مبلغ، امکان افزایش این تسهیلات وجود دارد.

فتاح با اشاره به در پیش رو بودن عید نوروز و ضرورت کمک به خانواده های نیازمند در روزهای پایانی سال گفت: ما در بنیاد مستضعفان با توجه به تحت پوشش بودن ۱۴ هزار خانواده محروم این شهرستان توسط کمیته امداد و بهزیستی، طی یک هفته مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان کمک هزینه تامین مایحتاج شب عید، به مبلغ تجمیعی ۷ میلیارد تومان به حساب سرپرستان این خانوارها واریز می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: علاوه بر این ۲۰۰۰ بسته معیشتی نیز برای نیازمندان فاقد پوشش حمایتی شهرستان خواف در نظر گرفته شده است.
فتاح در ادامه با اشاره به احداث کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن در این شهرستان توسط بنیاد مستضعفان و بهره برداری از آن، بر لزوم توسعه متوازن برای بهره مندی مردم منطقه تاکید کرد و گفت: بنیاد مستضعفان برای بهره برداری از این کارخانه و همچنین احداث گندله سازی در این شهرستان، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری خواهد کرد و علاوه بر این سرمایه گذاری و اشتغالزایی، در ۲ بانده شدن خط آهن خواف و همچنین دو بانده شدن جاده تایباد به خواف سهم قابل توجهی را عهده دار شدیم تا زیرساخت های توسعه منطقه را ارتقاء دهیم.

گفتنی است علاوه بر این موارد، با دستور فتاح مقرر شد تا برای کمک به حل برخی از مشکلات این شهرستان، با تعیین اولویت ها، اعتباری در نظر گرفته شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن