اجتماعیاسلاید شو

تأسیس فوریت‌های اجتماعی فقط در شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر

کد خبر : 44309

۱۲ شهرستان خراسان رضوی اورژانس اجتماعی ندارند

اورژانس اجتماعی در ۲۰ شهرستان خراسان رضوی مستقر است و در سایر شهرستان‌ها یا از شهرهای همجوار کمک می‌گیرند و یا مراکز دیگر در این زمینه خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گفته مسؤول اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی شهرستان‌های باخرز، بردسکن، تایباد، تربت حیدریه، تربت جام، سرخس، سبزوار، گناباد، کاشمر، نیشابور، زاوه، رشتخوار، مشهد، فریمان، سرخس، قوچان، طرقبه و شاندیز، درگز، خواف و چناران در حال حاضر دارای اورژانس اجتماعی می‌باشند.

نسیم بوستانی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد، یادآور شد: همچنین اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های مه‌ولات، خلیل‌آباد و گلبهار در دست بررسی قرار دارد و در صورت تأمین اعتبار و اخذ موافقت از ستاد بهزیستی کشور، مرکز فوریت‌های اجتماعی در این شهرستان دایر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون ما فقط در شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر می‌توانیم اورژانس اجتماعی داشته باشیم و با اینکه تقاضا در سایر شهرستان‌ها نیز زیاد است اما محدودیت قانونی داریم مگر اینکه مجلس و دولت، راهکار جدیدی پیشنهاد بدهند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۱ سال از تأسیس فوریت‌های اجتماعی در ایران توسط سازمان بهزیستی می‌گذرد گفت: این برنامه با هدف مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی در بحران‌های فردی و خانوادگی وارد عمل شده و به هیچ عنوان وارد مباحث قضایی و انتظامی نمی‌شود.

بوستانی تأکید کرد: ما تمام مددجویان و مراجعین را فقط از نگاه حمایتی و کمک به بهبود وضعیت و کاهش تنش می‌نگریم و اصلا نگاه جرم جویی و یا مقصر یابی نداریم.

وی گفت: به عنوان مثال اگر دختر خشونت دیده یا دختر آسیب‌دیده و باردار به ما مراجعه کند، ما هیچ نگاه مجرمانه‌ای به او نداریم و فقط از او و فرزندش حمایت می‌کنیم تا بدون کمترین آسیب و خشونتی، خودش در آرامش فرزندش را به دنیا بیاورد و هر دو فرد سلامت و آرامش جسمی روانی داشته باشند.

وی گفت:‌متأسفانه مراجعات ما در سال‌های اخیر در خصوص آزارهای خانوادگی و خشونت خانگی علیه کودکان و زنان افزایش یافته و بر اساس اطلاعاتی که سایر استان‌ها ارائه می‌دهند این موضوع در سطح کشور عمومیت دارد و مخصوص استان ما نیست.

وی در عین حال گفت: فعالیت‌هایی که ما در استان انجام می‌دهیم با توجه به گستردگی استان، وضعیت زائر‌پذیری و مهاجر پذیری مشهد و نیز جمعیت حاشیه‌نشین این شهرستان و چند شهرستان بزرگ استان، بسیار بالاتر و فراتر از امکانات و اعتبارات است و کارشناسان اورژانس اجتماعی خراسان رضوی با حداقل امکانات و اعتبارات و به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت با تمام توان و امکانات به خانواده‌ها خدمت می‌دهند.

بوستانی خواستار توجه بیشتر به کارشناسان اورژانس اجتماعی شد و گفت: امیدواریم مشکلات استخدامی این عزیزان در مجلس و دولت حل شود تا اینها که کار بسیار مهم و سختی بر عهده دارند بتوانند با آرامش بیشتری به کارشان بپردازند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن