اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

اجلاسیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 10900

حضور شخصیت های سیاسی و رسانه ای کشورهای اسلامی در اجلاس، برگزاری نمایشگاه بازار فیلم اسلامی، نشست فعالان فضای مجازی، جشنواره اتحاد، نمایشگاه تجهیزات ویژه ساخت فیلم و هفته مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام از برنامه های شاخص و محوری این رویداد بزرگ بین المللی می باشد.

اجلاسیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی به همت شهرداری و مشارکت سایر دستگاه ها در مشهد برگزار می شود. مدیر دبیرخانه ستاد شهری پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مصاحبه خبری با صبح مشهد گفت:یکی از مهمترین اهداف مشهد ۲۰۱۷ معرفی این شهر در سه سطح شهری، ملی و بین المللی است که قطعا یکی از مؤثرترین راهها  برای شناساندن این شهر مقدس به دنیا از طریق رسانه ها می باشد.
سید رحمان میرزاییان با بیان اینکه این اجلاس هر دوسال یکبار در تهران برگزار می شود افزود:طی مذاکرات شهردار محترم با دبیر کل اتحادیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی و با توجه به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط سازمان بین المللی آیسسکو، مقرر شد نهمین اجلاس رسانه های کشورهای اسلامی به میزبانی شهرداری در مشهد برگزار شود.
وی ادامه داد: شهرداری به عنوان کمیته پشتیبانی اجلاس و همچنین مسئول هماهنگی مجموعه های مختلف در این برنامه گسترده می باشد. به همین منظور شورای اجرایی متشکل از نمایندگان حوزه های مختلف، شامل مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، صدا و سیمای خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگ و ارتباطات و نمایندگی وزارت خارجه در منطقه شمال و شمال شرق تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه موضوع تبلیغات اجلاس بر عهده شهرداری مشهد قرار گرفته است، افزود: اجلاس رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی از ۹ لغایت ۱۶ تیرماه سال جاری در مشهد برگزار و پیش بینی شده ۵۰۰ نفر که ۳۰۰ مهمان خارجی در میان آنها هستند، در اجلاس حضور یابند. میرزاییان خاطر نشان ساخت : حضور ۱۰ شخصیت رسمی از مسئولان رسانه ای و ۲۵ شخصیت عالی رتبه عربی اسلامی نیز در این اجلاس پیش بینی شده است. همچنین نمایندگانی از تمام کشورهای اسلامی در غالب ۲۰۰ مجموعه رسانه ای حضور خواهند داشت که اکثر آنها تلویزیون های ماهواره ای می باشند.
مدیر دبیرخانه ستاد شهری پایتخت فرهنگی جهان اسلام با اشاره به اینکه میزبانی برعهده شهر مشهد می باشد، افزود:در این اجلاس بازار فیلم اسلامی برگزار خواهد شد که ۱۲۰ مجموعه و مؤسسه تولید فیلم از سراسر جهان اسلام در بازار فیلم مشهد، دستاوردهایشان را به نمایش خواهند گذاشت، که محل برگزاری آن مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی در حرم مطهر می باشد. وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه اکران تمامی فیلم ها در مدت اجلاس و در سطح سینماهای شهر مشهد می باشد.
وی در پایان با اظهار این مطلب که قسمتی از غرفه ها برای مجموعه رسانه های مشهدی که با رویکرد بین المللی فعالیت دارند درنظر گرفته شده است گفت:متولی این کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که غرفه ها با تایید این دستگاه به مجموعه های فرهنگی مشهد واگذار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن