اسلاید شوشهری

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان:

مشهد به یک جزیره گرمایی تبدیل شده است

کد خبر : 44273

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: مشهد به علت تعدد خودروها و کارخانه‌ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده و سامانه‌های بارشی که به مشهد وارد می‌شود، ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، قائنی‌پور در خصوص کمبود بارش‌ها در مشهد با وجود سامانه‌های بارشی اخیر که استان را تحت تاثیر خود قرار داد، اظهار کرد: این سامانه‌ها، سامانه‌های جریان جنوبی بوده‌اند و شمال استان را کمتر تحت تاثیر قرار دادند. انتظار بارش برای مشهد را از این سامانه‌ها نداشتیم اما مشهد به علت تعدد خودروها و کارخانه‌ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده و سامانه‌های بارشی که به مشهد وارد می‌شوند ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: در مجموع سامانه‌های بارشی که به خاورمیانه وارد می‌شود به دلایل مختلف ضعیف‌تر شده‌است، وضعیت جوی کل دنیا تغییر کرده‌ و برعکس کشور ما در بعضی کشورها، سامانه‌ها فعال‌تر شده‌اند. وی تصریح کرد: علت تغییر وضعیت جوی، تغییر اقلیم جهانی است که به فعالیت‌های بشر مانند سوخت‌های فسیلی و افزایش گرمای جهانی برمی‌گردد که این تغییر بر بارش‌های کل جهان تاثیر گذاشته است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌های پژوهشکده اقلیم‌شناسی، بارش‌ها در استان تا اردیبهشت ماه طبیعی است اما در ۱۰ روز آینده بارش قابل ملاحظه‌ای را در استان نداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن