شهری

تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی حدود ۵ برابر شد

کد خبر : 44268

مدیر توسعه و ارتقای شبکه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲ هفته اخیر میزان تست‌های مثبت پی سی آر کرونا در استان از ۴ درصد به ۱۹ درصد رسیده است که نشانگر سیر صعودی ابتلا به این بیماری کووید ۱۹ است.

صبح مشهد– به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدحسن درخشان، با اشاره به اینکه مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز منتخب فعال در استان افزایش یافته است، افزود: مراجعات مردمی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافته که این افزایش در شهرستان‌های رشتخوار، بینالود (طرقبه و شاندیز)، فریمان، گلبهار و مشهد سرعت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم با گمان اینکه با انجام واکسیناسیون، مجاز به برگزاری دورهمی و مراسم‌های مختلف هستند نسبت به رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی بی‌توجه شده اند که همین عامل، باعث سرعت گرفتن روند ابتلای به بیماری در جامعه شده است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرهیز از برگزاری دورهمی ها، جدیت در استفاده از ماسک، تکمیل واکسیناسیون و حفظ فاصله گذاری اجتماعی می تواند در کاهش آمار ابتلا به بیماری تاثیر فراوانی داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن