شهریورزشی

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی خبر داد

برگزاری ۱۶ دوره مسابقات ریتد آزاد کشوری در خراسان رضوی از ابتدای ۱۴۰۲

کد خبر : 53383

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی از برگزاری ۱۶ دوره مسابقات ریتد آزاد کشوری در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، رضا پاشانجاتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص رویدادهای پیش روی هیات شطرنج‌ خراسان رضوی اظهار کرد: اواخر مرداد ماه دومین دوره مسابقات بین‌المللی جام استاد تفرشی را با حضور ۱۰ کشور در مشهد میزبانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال دختران و پسران از ۳۱ تیر تا چهارم مرداد در مشهد برگزار خواهد شد که این مسابقات، انتخابی تیم ملی شطرنج زیر ۲۰ سال نیز محسوب می‌شود.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های این هیات در تعطیلات عید قربان بیان کرد: به مناسبت عید سعید قربان مسابقات ریتد آزاد و پس از آن مسابقات برق‌آسا را برگزار کردیم. همچنین نخستین دوره مسابقات شطرنج سیامی را برگزار خواهیم کرد. مسابقات سیامی را معمولا هر فصل یک بار برگزار می‌کنیم.

پاشانجاتی با اشاره به اینکه خراسان رضوی تنها استان کشور است که هر هفته مسابقات آزاد کشوری برگزار می‌کند، یادآور شد: حتی فدراسیون شطرنج در چهار ماه گذشته فقط چهار دوره مسابقه آزاد کشوری سریع و ریتد برگزار کرده اما هیات شطرنج خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۶ دوره مسابقات ریتد کشوری برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه مسابقات ریتد آزاد در مشهد به صورت کشوری برگزار می‌شود، گفت: به طور معمول از تهران، گیلان و حتی افغانستان در این مسابقات شرکت‌کننده داریم. از آنجا که جدول این مسابقات برای فدراسیون جهانی شطرنج ارسال و درجه بین‌المللی برای شطرنج‌بازان محاسبه می‌شود، شطرنج‌بازان برای کسب این درجه بین‌المللی مایلند در این مسابقات شرکت کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن