اقتصادی

مدیرکل امور مالیاتی استان:

آمار خانه های خالی و خودروهای لوکس مشهد اعلام نشده است

کد خبر : 44055

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: آمار خانه‌های خالی و خودروهای لوکس مشهد هنوز از سوی سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات اعلام نشده است.

به گزارش صبح مشهد، احمد رضا مدبرنیا در گفت وگو با ایرنا افزود: موضوع دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس از تهران دنبال می‌شود و تاکنون آمار این موارد در استان از سوی سازمان امور مالیاتی به استان اعلام نشده است.

وی ادامه داد: به محض ابلاغ سازمان امور مالیاتی، اقدامات لازم را در این باره پیگیری می کنیم و برای وصول مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس بر مبنای قانون اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: تا زمانی که آماری از شمار خانه‌های خالی و خودروهای لوکس استان نداشته باشیم نمی توانیم هیچ برآوردی از ارزش مالیاتی این حوزه داشته باشیم.شایان ذکر است، پیش از این مقرر شده بود از خرداد امسال دولت با راه اندازی سامانه املاک و اسکان و وارد کردن اطلاعات املاک توسط خانوارها، اطلاعات واحدهای مسکونی خالی از سکنه را در قالب فهرستی به سازمان امور مالیاتی ارائه دهد اما این زمان به تعویق افتاد.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده که حدود ۹۰۰ هزار واحد از این آمارها مربوط به واحدهای مسکونی خالی از سکنه شرکت‌ها و بانک‌هاست. قانون مالیات بر خانه‌های خالی با وجود تصویب مجلس در پنجم آذر ۱۳۹۹ و تایید شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ آذرماه همان سال، هنوز در گردونه شکل‌گیری ساختار اجرایی می‌چرخد. بر اساس این قانون، قرار بود اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشد مشمول مالیات بر مبنای درآمد اجاره شود.

بدین صورت که به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های مندرج در این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل ۶ برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن