پایتخت فرهنگ اسلامی

۴۶ بانوی خراسان رضوی مادر و همسر شهید هستند

کد خبر : 44011

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۴۶ تن از همسران شهیدان در این استان در جریان دفاع مقدس با تقدیم فرزندان خود، به مقام مادری شهید نیز نائل شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام حسین معصومی روز یکشنبه در سالروز وفات حضرت ام البین(ع) و در حاشیه آیین گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا در حرم امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی حدود ۱۷ هزار خانواده شهید دارد که از این تعداد، ۴۷۶ خانواده ۲ شهید، ۵۴ خانواده سه شهید، ۲ خانواده چهار شهید و یک خانواده نیز پنج شهید تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی به جایگاه برجسته مادران در خانواده شهدای چندشهیده اشاره کرد و گفت: مادران شهدا با آموزه های دینی، فرزندانی برای پاسداری از اسلام ناب محمدی تربیت کردند که خداوند فرزند آنان را برای خود برگزید و بدون شک این مادران نیز در اجر و پاداش شهدای خود سهیم هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بر ارائه خدمت این نهاد به بیش از ۶ هزار مادر شهید در این استان تاکید کرد.

همچنین در آیین گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد از مادران شهدا به ویژه مادران ۲ و سه شهید داده تجلیل شد.

فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌الْبَنین مادر حضرت عباس(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار فرزند وی در روز عاشورا به شهادت رسیدند، از این رو ۱۳ جمادی الثانی، سالروز وفات این بانوی قهرمان پرور به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن