اجتماعیاخبار مهم

استاندار خراسان رضوی در دیدار نوروزی با مدیران استانی عنوان کرد: کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر

کد خبر : 15686

استاندار خراسان رضوی گفت: آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر به مسافران نوروزی در طول سفر موجب کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار نوروزی با مدیران استانی، ضمن عرض تبریک سال نو و خداقوت ویژه به کلیه فعالان طرح نوروزی ۹۷، اظهار کرد: سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و هماهنگی و همراهی دولت و ملت در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری قابل توجه بوده تا زمینه‌های رشد و توسعه کشور بیش از پیش فراهم شود.
وی افزود: در سال جدید تلاش همه ما این است که با همدلی دستگاه‌های اجرایی و مردم، زمینه پیشرفت و توسعه روز افزون استان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شود و بی‌شک بدون همراهی و مشارکت مردم نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.
استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز خوشنودی از کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در سطح کشور و استان، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۹۷ بر اساس آمارها در حوزه جابه‌جایی مسافران با ناوگان هوایی کاهش داشته‌ایم، اما در حوزه جاده‌ای شاهد افزایش سفرهای مسافران نوروزی بودیم.
رشیدیان با بیان اینکه هیچ کمبود و نقصان جدی در ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی وجود نداشت، تصریح کرد: در این مدت حدود ۱۱ درصد مسافران و زائران ورودی به استان با وسایط نقلیه شخصی به این خطه از کشور سفر کردند و خوشبختانه با وجود رشد ترددها و مسافران جاده‌ای آمار تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در استان کاهشی ۱۲ درصدی و آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر و دیگر مجموعه‌ها به مسافران نوروزی در طول سفر موجب کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی شد و خوشبختانه شاهد آن بودیم که حوادث جاده‌ای استان در ایام نوروز ۹۷ به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهشی ۱۵ درصدی داشته است.
وی با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی و اوج زمان بازگشت مسافران، تاکید کرد: از تمامی مسافران نوروزی درخواست دارم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مطمئنه و توجه به توصیه‌های خادمانشان در بخش‌های مختلف، پایان سفر خوبی برای خود و سایر هموطنان رقم بزنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن