شهری

واگن‌های خط دوم قطارشهری مشهد تا ۱۰ سال آینده پاسخگوست

کد خبر : 43940

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ظرفیت ۷۰ واگن‌ خط دوم قطارشهری مشهد تا ۱۰ سال آینده پاسخگوست و نیاز به تزریق واگن جدید به این خط نیست.

به گزارش صبح مشهد، کیانوش کیامرز روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ قطار شامل ۳۰ واگن نیز تامین شده که در مرحله آزمایش است و پس از انجام آزمایش در خط ۲ به کار گرفته خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای بهره‌برداری از مسیر ۵.۵ کیلومتری خط سوم قطارشهری این ۳۰ واگن از خط ۲ خارج و برای این مسیر به کار گرفته خواهند شد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت:حفاری خط چهارم قطار شهری مشهد توسط دستگاه حفار از منطقه مهر مادر به سمت خواجه ربیع آغاز شده و تا کنون ۶۵۰ متر از این مسیر هزار و ۳۰۰ متری (مهر مادر تا خواجه ربیع) حفاری شده‌ است

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا کنون ۱۸ کیلومتر از این مسیر حفاری شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن