اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

افتتاح بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور با حضور وزیر نیرو

کد خبر : 5132

استاندار خراسان رضوی گفت: تصفیه خانه فاضلاب ‘التیمور’ با ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و هزینه بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

به گزارش صبح مشهد علیرضا رشیدیان در افتتاحیه بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور(التیمور) در سومین روزهفته دولت اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب ‘التیمور’ با ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و هزینه بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
علیزضا رشیدیان گفت: با افتتاح و بهره‌برداری این تصفیه خانه بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۱۷۸ روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی ادامه: برای انجام این پروژه‌ها در مجموع، ۱۴۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۳۷ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده و ۳۰ مخزن ذخیره با حجم ۷ هزار و ۱۱۰ مترمکعب احداث شده است.
استاندار خراسان رضوی  عنوان کرد: این تصفیه‌ خانه از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی طی مدت ۵ سال با فرایند تصفیه لجن فعال با تلاش کارگران و مهندسان بهره برداری شده و از کیفیت و استاندارد بین‌المللی برخوردار است.
وی عنوان گرد:هدف از احداث این تصفیه‌خانه بهبود استانداردهای زیست محیطی و تامین آب اراضی کشاورزی توسط پسآب حاصل از این تصفیه‌خانه به جای استفاده از منابع تامین آب شرب مشهد در کشاورزی می باشد.
وی در پایان تاکید کرد: با افتتاح این تصفیه‌خانه حجم تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد از مرز ۱۸۰ هزارمترمکعب فراتر خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن