پایتخت فرهنگ اسلامی

اماکن اقامتی ناایمن اطراف حرم مطهر، تهدیدی جدی برای جان زائران

کد خبر : 43898

strong>با تلاش کارگروه ویژه ایمنی اماکن اقامتی در شهرداری منطقه ثامن ۲۹۲مورد از اماکن اقامتی غیرمجاز در نزدیکی حرم مطهررضوی ارزیابی و پایش شده و ملزم به رفع نغایرت های ایمنی و بهداشتی و اخذ مجوزهای قانونی و تاییدیه های لازمه شده اند.

صبح مشهد– هراز چندگاهی با قرار گرفتن در ایام مناسبتی خاص در طول سال و افزایش ورود زائرین به مشهد مقدس، به ویژه در فصول سرد سال، خبرهای ناگواری از ایجاد مشکلاتی مانند گازگرفتکی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، سقوط در چاه، برق گرفتگی و . . . به گوش می رسد که بعضا جان زائرین را به خطر می اندازد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد مقدس،سید فرهاد حجازی با اشاره به اینکه براساس پایش های صورت گرفته توسط کارگروه آسیب شناسی شهرداری منطقه ثامن ۹۰۹ مورد واحد اقامتی غیرمجاز و ناایمن در اطراف حرم مطهررضوی شناسایی شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۹۲ مورد بازدید و پایش ایمنی از این واحدهای اقامتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد مجموعه اقامتی که دارای استانداردهای لازم نبوده و یا ضوابط بهداشتی، ایمنی و دیگر موارد را رعایت نکرده و دارای مغایرت بوده اند؛ اخطاریه های قانونی لازم را دریافت کردند و ۲۱ مورد نیز با اخذ دستور از مقام قضایی پلمب شده اند.

حجازی ادامه داد: برای کاهش هرچه بیشتر این موضوعات در منطقه،به دنبال ارائه واجرای طرحی هستیم که با مشارکت اصناف و اتحادیه و جامعه هتل داران مشهد،نسبت به الزام آموزش و توجیه کلیه پرسنل شاغل در این مراکز اقامتی،در خصوص مبانی و اصول بهداشتی و ایمنی از طریق شرکت های معتبر و ذی صلاح که زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی،اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و ارائه گواهینامه های لازم می نمایند، اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه به ایام پایانی سال ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ نزدیک می شویم،در ادامه طرح ارزیابی و پایش موارد ایمنی و بهداشتی؛ از اواخر دی ماه کلیه مراکز اقامتی مجاز نیز با حضور نمایندگانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد،مرکز بهداشت ثامن و نمایندگان مجتمع قضایی ثامن مورد ارزیابی از نظر آیتم های مربوط به ایمنی تجهیزات،HSE و موارد بهداشتی و زیست محیطی قرار خواهند گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن