ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

همزمان بادهه ولایت جشنواره گردشگری «مشهد را از نو ببینیم» برگزار می شود

کد خبر : 11983

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره گردشگری «مشهد را از نو ببینیم» همزمان با دهه ولایت ویژه زائران و مجاوران خبرداد.

علی قناویزچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مدیریت گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد، با بیان اینکه شهر مشهد دارای ویژگی های منحصر به فردیاز نظر زیر ساخت ها و جاذبه های گردشگری است، اظهار داشت:معرفی ظرفیت ها و
امکانات گردشگری و سیاحتی، در قالب برگزاری جشنواره علاوه بر توسعه گردشگری و کسب رضایت مخاطبان می تواند در بهبود روحیه و افزایش نشاط گردشگران و شهروندان موثر باشد.

وی همچنین بازدید از مراکز سیاحتی و گردشگری را عامل اصلی در افزایش کمی سفرها و ماندگاری زائران و رونق اقتصاد زیارت عنوان کرد و افزود: برگزاری این تورها در سطح شهری و انتخاب شهروندان به عنوان جامعه هدف می تواند ضمن پر کردن
اوقات فراغت، موجب آگاهی بخشیدن آن ها از جاذبه های گردشگری منجر شود که در همین راستا، می تواند به دعوت و توصیه سایر افراد به بازدید و استفاده از مکانها همراه باشد.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت:باتوجه به اینکه شهر مشهد در فصل تابستان و ایام دهه ولایت پذیرای زائرانی از تمام نقاط کشور است، انجام چنین اقدامات فرهنگی می تواند بستر ماندگاری زائر را در شهر فراهم کند.

قناویزچی اذعان داشت:در همین راستا، هماهنگی لازم در خصوص حضور عموم مردم در مراکز تفریحی و گردشگری سطح شهر از جمله مسیر های آرامگاه فردوسی، موزه آرامگاه فردوسی، بقعه هارونیه، مسجد جامع تابران،باغ گل ها، امامزادگان سید
یاسر و سید ناصر، باغ وکیل آباد، پارک مینیاتور،موزه مردم شناسی ویرانی، باغ وکیل آباد و بوستان کوهسنگی(موزه بزرگ خراسان)، آرامگاه خواجه مراد و خواجه اباصلت انجام شده است. وی افزود:زائران و مجاوران می توانند از طریق تلفن ۳۱۲۰۸،معاونت فرهنگی و اجتماعی مناطق ،مراجعه به پایگاه های اطلاع رسانی زائران و با ورود به کانال تلگرامی اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

گفتنی است؛این طرح از ۱۱ تا ۱۸ شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن