پایتخت فرهنگ اسلامی

عضوشورای سیاستگذاری هیات مدافعان حرم استان خراسان رضوی خبر داد:

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگداشت دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی برگزار می شود

کد خبر : 43870

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگداشت دومین سالگرد سید شهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می گردد.

به گزرش صبح مشهد، عضوشورای سیاستگذاری هیات مدافعان حرم استان خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: سیزده دی ماه ۹۸ هیچ گاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد. آن بامداد خونین که ندای تلخ جدایی را به گوش ما می رساند و خبر از یتیم شدن جبهه مقاومت می داد. سحرگاهی که در آن یکی از فرماندهان عالی رتبه جهان اسلام بدست استکبارجهانی به فیض شهادت رسید.

حسین ابراهیم بای گفت: ایامی که توحش و درندگی تروریسم داعش موجب اضطراب و تشنج در منطقه شده بود تنها شهید سلیمانی با یارانش بود که با ایستادگی درمقابل این غده سرطانی دستاوردی بزرگ “امنیت وآرامش” را خلق نمود.

معاون فرهنگی هیات مدافعان حرم استان خراسان رضوی افزود: گروه تروریستی داعش برای کل جهان اسلام تهدید بزرگی بود که اگر نبود مجاهدت های این شهید والامقام قطعا کل منطقه دچار بحران می گردید.

وی ادامه داد : این شهید عزیز مکتبی را پایه گذاری نمود که باعث بیداری و رهایی مظلومان از چنگ تروریسم شد و برای همه روشن است که نجات سوریه ، عراق و خیلی از کشورها مرهون ایثارگری ها و رشادت های او و شاگردانش است.

ابراهیم بای به معرفی فرهنگ مقاومت و سیره وشخصیت و مکتب سردار دلها اشاره کرد و گفت: همانگونه که حضرت آقا ” مدظله العالی ” از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کردند لذا ما با یک گفتمان مواجه هستیم که دارای شاخص های بارزی است

عضو شورای سیاستگذاری هیات مدافعان حرم استان خراسان رضوی بیان داشت : شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت بر فراز قله های سعادت نشسته اند لذا نسل آینده باید آنرا با گوش دل بشنودو آن را نهادینه کند.

ابراهیم بای به برنامه های پیش روی این هیات در ایام اشاره نمود وگفت : مجموعه هیات در سال گذشته به علت ویروس کرونا تجلیل از مقام این شهید ودیگر شهدای جبهه مقاومت به عمل آمد اما بصورت مجازی وتحت برنامه های ویژه ، اما امسال برآنیم که همچون نهادها وادارات دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم بصورت حضوری مورد استفاده میهمانان گرامی قرار گیرد .

وی ادامه داد: برنامه های متنوع بامحوریت شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف آشنایی نسل جوان با آرمان های این شهید وشهدای جبهه مقاومت در شبکه های مجازی ازسوی این هیات درحال برگزاری می باشد.

معاون فرهنگی هیات مدافعان حرم استان خراسان رضوی درپایان گفت: مراسم شب شهادت حضرت زهرا”سلام الله علیها ” ودومین سالگرد این شهید عزیز ودیگر شهدای جبهه مقاومت و  گرامیداشت عملیات غرور آفرین کربلا۵ با قرائت کلام الله مجید درروزپنج شنبه ازساعت ۱۸ الی ۲۱ با حضور خانواده های معظم شهدا ، یادگاران دوران دفاع مقدس بهمراه مدیران ومسئولان استانی و آحاد مردم شهید پرور مشهد مقدس در تالار شورای شهر واقع در میدان شهدا برگزار ونیزذکر مناقب ومرثیه سرائی توسط ذاکرین اهل بیت ” علیهم السلام ” خواهیم داشت و سپس استاندار خراسان رضوی ونیز حجت الاسلام پژمانفر نماینده مجلس به ایراد سخن خواهند پرداخت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن