اسلاید شوشهری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

نرخ اعتیاد در استان کمتر از میانگین کشوری است

کد خبر : 43860

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: براساس آخرین پایش‌های انجام شده نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۶/۵ درصد و در خراسان رضوی ۷/۲ درصد است، بنابراین نسبت به میانگین کشوری وضعیت استان بهتر است اما در حوزه تخصصی مثل دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری متاسفانه وضعیت ما نزدیک به وضعیت کشوری است و در برخی موارد ممکن است بالاتر نیز باشد.

صالحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توزیع‌کننده‌ها و تجار مواد مخدر به‌منظور بازاریابی و تبلیغ برای فروش محصولات خود محتوایی را تولید می کنند و در جامعه گسترش می‌دهند. رواج باورهای ناصحیح به ویژه بین قشر جوان و نوجوان موجب درگیر شدن گروه فعال و محرک جامعه در مسیر تباهی می‌شود. در اکثر معتادان وجود حداقل یک باور غلط و غیرمنطقی باعث شکل‌گیری اولین تجربه استفاده آن ها از مواد مخدر می شود و بعد از آن باورهای غلط دیگر به‌ علاوه لذت موادی که قبلا تجربه کرده‌اند دست به دست هم می دهد تا اعتیاد برای آن ها رخ دهد.

وی افزود: باورهایی همچون فلان دارو مخدر نیست، برای ایجاد احساسات و هیجانات خوب می‌توان به صورت تفننی مواد مصرف کرد، این دارو شب امتحانی است و به افزایش یادگیری کمک می‌کند، برای هرکاری حد و مرزی وجود دارد و من حد و مرز استفاده از مواد مخدر را می‌دانم و معتاد نمی‌شوم، مصرف مواد برای درمان برخی بیماری‌ها مفید است، هرچیزی ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد، مصرف مواد در مواقع حساس مثل مهمانی‌ها،جلسات و سخنرانی‌ها برای جلوگیری از اضطراب اشکالی ندارد، مصرف گاه به گاه و تفریحی باعث اعتیاد نمی‌شود و… باورهای اشتباه و خانمان‌سوزی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن