اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

ویژه برنامه‌های حرم رضوی در روز زیارتی امام رضا(ع)

کد خبر : 53030

ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معرفتی متنوعی به مناسبت فرارسیدن روز زیارتی امام رضا(ع)، برای بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این ایام نورانی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده که با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) و رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، مراسم عزاداری شب شهادت حضرت شمس الشموس(ع) از امشب ساعت ۲۰ با مدیحه سرایی حاج علی ملائکه از مداحان حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می‌شود و با دکلمه خوانی محمدرضا حسین زاده در وصف مظلومیت این امام همام مراسم ادامه پیدا می‌کند.

پس از آن زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد و شعرخوانی حجت‌الاسلام سید روح الله موید بهره ‌خواهند برد. نوحه‌خوانی سیدجعفر ماهرخسار، رضا قانع و کاظم غلامشاهی از مداحان حرم مطهر رضوی پایان بخش مراسم عزاداری شب شهادت امام رئوف مان خواهد بود.

مراسم سوگواری روز شهادت امام رضا(ع) دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ساعت ۹:۳۰ با دکلمه‌خوانی محمد مهدی گواهی در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و سیدهاشم وفایی از شاعران آئینی کشورمان در وصف فضایل امام رئوف به شعرخوانی می‌پردازد و سپس زائران و مجاوران از نوحه‌خوانی سعید قانع از مداحان حرم مطهر رضوی بهره‌مند خواهند شد. مراسم عزاداری روز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسین قرنی خاتمه می‌یابد.

مراسم شام شهادت امام مهربانی‌ها دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ساعت ۲۰ با قرائت زیارت امین الله توسط حاج علی ملائکه در صحن پیامبر اعظم(ص) گشایش می‌یابد و پس از شعرخوانی سیدرضا یعقوبی آل، عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد بهره‌مند می‌شوند. قرائت حدیث شریف کساء با نوای گرم محمد صفاتی پایان بخش این مراسم نورانی است.

همچنین به مناسبت شام شهادت و در آستانه روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) به مدت ۳ شب در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه محفل قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای گرم رضا بکائی و مراسم نوحه‌خوانی با نفس محمدحسین پویانفر از مداحان برجسته کشورمان ساعت ۳ بامداد در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن