استانی

چالش‌ها و درخواست‌های‌ شهرستان‌های طرقبه شاندیز، گلبهار و چناران بررسی شد

کد خبر : 45260

همزمان با سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی، وزیر میراث‌فرهنگی به عنوان نماینده رئیس جمهوری در این سفر، مهم‌ترین چالش‌ها و درخواست‌های شهرستان‌های طرقبه شاندیز، گلبهار و چناران را با فرمانداران این شهرستان‌ها بررسی کرد.

به‌گزارش صبح مشهد، سید عزت‌الله ضرغامی با اشاره به نگاه تحولی که در دولت وجود دارد، اظهارداشت: هدف‌گذاری دولت خدمت کردن و برداشتن موانع از سر راه مردم است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد:دولت به دنبال تفویض و تمرکز‌زدایی است و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این زمینه پیشگام شده است. در ماه‌های اول این دولت، مدیران استانی دعوت شدند و در همایشی با عنوان تفویض اختیار بخشی از مسئولیت‌هایی که در ستاد وزارتخانه بود به استان‌ها واگذار و تفویض شد.

وی بر ضرورت تفویض اختیار برای انجام امور مردم در شهرستان‌های طرقبه شاندیز، چناران و گلبهار تاکید کرد و گفت:باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم احساس کنند، کارشان را مسئولان شهرستان انجام می‌دهند.

ضرغامی با اشاره به وضعیت و موقعیت این شهرستان‌ها اظهارکرد:این شهرستان‌ها جدا از مشهد، هویت مستقل خود را دارند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که گردشگری در حوزه نشاط اجتماعی، توسعه و توازن اقتصادی نقش مهمی دارد، تصریح کرد: این شهرستان‌ها قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری بالایی دارند و با توجه به قرارگرفتن در کنار مشهد، مکمل گردشگری زیارت در مشهد هستند.

وی درباره دوقطبی‌های موجود از جمله زیارت و اقامت در مشهد و طرقبه شاندیز گفت: زیر میز دوقطبی‌ها بزنید.

نماینده رئیس جمهوری در سفر به استان خراسان رضوی  درباره درخواست تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه شاندیز گفت: با توجه به درخواست مردم باید نام شهرستان به همان طرقبه‌شاندیز تغییر کند.

ضرغامی توصیه کرد:باید برنامه‌ریزی برای این شهرستان‌ها با آینده‌نگری و با نگاه افزایش جمعیت زائران باشد تا در آینده امکان گسترش و توسعه فراهم باشد.

هم‌چنین در این جلسه رحیمیان فرماندار شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار و نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

در پایان این جلسه مهندس ضرغامی به برخی درخواست‌ها که مرتبط با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود پاسخگویی و دستور لازم را صادر کرد.

منبع: تسنیم خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن