اسلاید شواقتصادی

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد:

آغاز توزیع گوشت تنظیم بازار

کد خبر : 45069

علت کاهش نیافتن قیمت گوشت قرمز چیست؟

صبح مشهد– معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به این که روزانه ۶۳۰ تن گوشت گوسفندی در شهر مشهد و بازارها توزیع می‌شود، گفت: در هفت مرکز عرضه مستقیم کالا در مشهد گوشت گرم گوساله به قیمت ۱۳۸ هزار تومان و گوشت چرخ کرده به قیمت ۱۱۰ هزار تومان توزیع می‌شود. توزیع گوشت گوسفندی نیز آغاز شده است.

جنتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیاز ماهانه به گوشت قرمز در استان ۷۰۰۰ تن و نیاز سالانه ۸۴ هزار تن است. تولید گوشت قرمز استان در هر سال ۸۷ هزار و ۵۰۰ تن است که به این ترتیب تولید این محصول در استان مازاد دارد. وی با بیان این که ۵۰۰۰ تن از گوشت قرمز مورد نیاز ماهانه استان از منابع داخلی تامین می‌شود، ادامه داد: معمولا در طول هر سال در کل کشور نیازمند واردات گوشت هستیم. در زمینه تولید گوشت در استان مشکلی نداریم. هم اکنون مهم ترین علت این که قیمت گوشت قرمز کاهش نیافته، خروج دام از خراسان رضوی به استان‌های دیگر است.

وی با تاکید بر این که در صدور مجوزهای خروج دام از استان باید کنترل صورت بگیرد، اظهار کرد: طی جلساتی که در چند روز اخیر برگزار شد، قرار بر این شد که با همکاری اداره دام پزشکی و اداره پشتیبانی امور دام استان ابتدا نیاز استان به دام را تامین کنیم، سپس برای مازاد دام مجوزهای خروج دام توسط اداره پشتیبانی امور دام و اداره دام پزشکی استان صادر شود. با ممنوعیت خروج دام مخالف هستیم اما باید موضوع خروج دام از استان سامان دهی و کنترل شود.

جنتی در خصوص دلایل دیگر کاهش نیافتن قیمت گوشت در استان گفت: دلیل دیگر این است که در این وقت از سال تقاضای خرید گوشت افزایش پیدا می‌کند. در طرحی که از سوی معاونت بهبود دامی وزارتخانه مطرح شده، خراسان رضوی به عنوان مرکز تولید گوشت شرق کشور در نظر گرفته شد.

از این طریق خراسان رضوی ۹ استان را تحت پوشش قرار می‌دهد. استان‌های گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از یزد و کرمان استان‌هایی هستند که تحت پوشش خراسان رضوی قرار می‌گیرند. تولید ۵۰ هزار تن گوشت قرمز برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است و در دستور کار قرار دارد تا از طریق این چند استان انجام شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن