زندگی

رئیسم از من خواستگاری کرد و زندگی‌ام به هم ریخت!

کد خبر : 43668

پسری ۲۷ ساله هستم. تصمیم به ازدواج با یک دختر داشتم ولی از چند وقت پیش زندگی‌ام به هم ریخت، از روزی که رئیسم که خانمی
۳۴ ساله است، از من خواستگاری کرد! حالا می‌ترسم به پیشنهاد ازدواج رئیسم جواب‌منفی بدهم و بیکار شوم. کارم را دوست دارم و در این شرایط، درمانده شده ام. چه کنم؟

نویسنده : دکتر حسین محرابی| روان‌شناس و مدرس دانشگاه

صبح مشهد– مخاطب گرامی، مدیریت شرایطی که در آن قرار گرفته اید، نیاز به رعایت یک سری ملاحظات و اصول دارد. البته قبلا درباره انتخاب همسر و معیارهای این انتخاب مهم و اختلاف سنی، مطالب زیادی در همین صفحه چاپ شده است. با این حال، ضمن توصیه به مطالعه آرشیو این مطالب در سایت روزنامه خراسان، چند توصیه به شما داریم.

مسائل کاری را به ازدواج گره نزنید
انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخاب‌های هر فردی محسوب می‌شود و به لحاظ این که این تصمیم برای همه عمر گرفته می‌شود، بالطبع نیاز به بررسی بیشتری دارد و به هیچ وجه نباید تحت تاثیر مصالح موقتی و شرایط احساسی چنین تصمیمی گرفته شود. بنابراین بهتر است ضمن مشخص کردن معیارهای خود برای انتخاب همسر، مصلحت‌های شغلی‌تان را در آن دخالت ندهید.

نظرتان را بدون رودربایستی بگویید
شما و مدیرتان هر دو در سنی هستید که بلوغ و پختگی لازم را دارید بنابراین برخورد منطقی و عاقلانه به خصوص از سوی آن خانم بعید به نظر نمی‌رسد. فکر می‌کنم نگرانی شما بی‌مورد است، پس سعی کنید بیش از این به خودتان استرس وارد نکنید. در ضمن با این پیشنهاد ازدواج، منطقی رفتار کنید. اگر پیشنهاد ازدواج با واسطه یا بدون واسطه با شما مطرح شد، سعی کنید خیلی منطقی و با احترام رفتار و دلایل خود را شفاف و روشن بیان کنید زیرا رودربایستی و خجالت در این گونه موارد نه تنها ظلم به خودتان محسوب می‌شود بلکه ظلم به طرف مقابل هم هست.

دچار انتخاب احساسی نشوید
از شما می‌خواهم که فقط به دلیل علاقه به آن دختر، گزینه‌های دیگر را از دست ندهید. اگر معیارهایتان برای انتخاب همسر را درباره آن دختر بررسی نکرده و تطبیق نداده‌اید و اطمینان کامل از مطابقت یا مطابقت نداشتن وی با این ملاک‌ها ندارید، بهتر است قبل از این که دیگران را رد کنید، همه گزینه‌های ازدواج را با ملاک‌ها و معیارهای خودتان ارزیابی کنید تا دچار انتخاب احساسی نشوید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن