یادداشت روز

آیا وزیر آموزش پروش موفق تر عمل کرده نسبت به وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی ؟!

کد خبر : 43614

آری امروز،خوشحالیم که فرهنگیان گرامی یکی از اقشار جامعه توانستند حقوق حداقل ۸ میلیون ۲۰ هزارتومان را با پیگیری هایی که صورت پذیرفت به سرانجام رساندند.

سیمین یعقوبیان؛ فعال کارگری
صبح مشهد– فقط طریقه محقق شدن این خواسته برایم کمی ابهام داشت که چگونه می شود صدایشان شنیده شود می دانم با وضعیت معیشتی که همه درگیر آن هستیم بازهم این مبلغ زیرخط فقر می باشدولی بازهم وضعیتشان بهتراز کارگران است .

معلمان محترم با ۲۴ ساعت موظفی مبلغ مذکور را دریافت می کنند ولی کارگران با حداقل ۴۴ ساعت کار درهفته حداقل دستمزد ومزایای جانبی حدود ۴ میلیون تومان دریافت می کنند ، که برمبنای آخرین بررسی که داشتم صرفا عدد مذکور کفایت ۲۵۰۰ کالری برای هر فرد ومجموعا خانواده ۳،۳ را جهت تامین کالاهای اساسی را پوشش می دهد.

نمی دانم دلیل عدم توجه به تورم واقعی در جامعه را چگونه باید انعکاس داد ، فاصله معیشت ودستمزد راچگونه کاهش پیدا کند، ؟شیوه های مذاکره وچانه زنی باید اصلاح شود ؟

کارگران با ۵۲ درصد جمعیت کشور بیشتر جایگاه را در بین اقشار دارد وبا تعبیر امام خامنه ای ( مدظله العالی) کارگران ستون فقرات جامعه هستند وبالاترین جمعیت اقشار را دارند ودر طول دورانها کارگران صف شکن وخط شکن بودند. ودرخط مقدم هر جبهه ای انجام وظیفه می کنند خط مقدم اعتصابات کارگران شرکت نفت آبادان ، خط مقدم جهاد اقتصادی ، خط مقدم اقتصاد مقاومتی ، خط مقدم مبارزه با کروناو فقر ، …

حال باید کارگران نسبت به خانواده اشان شرمنده نشوند منابع مالی حداقلی برای زندگی ساده و آبرومند چگونه باید تامین شود ؟

آیا باید کل هزینه ها معیشتی توسط کارفرمایان تامین شود ودرآمدهای عمومی از فروش کربن تا مالیات های ماخوذه از کلیه آحاد ملت صرفا هزینه مدیریت گران شود. به نقل ازیکی نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برخی از دولت ها مملکت را گران اداره می کنند و در آمدهای حاصله صرفا تخصیص داده شده بود به حقوق ودستمزد وزارتخانه ها ..

امروز باید این خواسته را اعلام کنم که چرا نتوانستم حداقل ها را مطالبه کنم
سهم نمایندگان مجلسی که صدای فرهنگیان را می شوند کثیراست ؟

فرزندان نمایندگان پارلمان شاگردان معلمان هستند ؟

ادبیات و گویش انتقال خواسته کارگران نسبت به فرهنگیان متفاوت بوده ؟

آیا آنان از ظرفیت اصل ۲۷ قانون اساسی استفاده کرده اند ؟(تجمع و تحصن ) که ما کارگران اینگونه روش ها را در شرایط فعلی صحیح نمی دانیم .

آنان با نداشتن شورای عالی کار چگونه به ۸ میلیون تومان می رسند ؟

وزیر آموزش پروش موفق تر عمل کرده نسبت به وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی ؟

تعاملات وزیر آموزش پروش با سایر دستگاه ها بیشتر است ؟

صدای شکستن استخوان و مرگ کارگران به گوش نمی رسد ؟

اینان سوالاتی است که مرا آزار می دهد که کارگران با فرسودگی وخستگی در محیط کار دارند نمی توانند آن ارتباط موثری که با کانون های موثر (دولت ، مجلس ) داشته باشند ندارند.

به امید اینکه بتوانیم با ((دولت و وزارت مردم)) کارگران هم دیده شوند صدای نمایندگانشان شنیده شود وکارگران اعتقاد داشته باشند نسلهای بعدیشان کارگر زاده نماند وبچه های آنان آرزو معلم شدنشان محقق شود و عدالت اجتماعی ورفاه عمومی را درک کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن