استانی

رفع مشکل کمی و کیفی آب شرب ۴۰ روستا در شهرستان درگز

کد خبر : 43440

مدیر امور آبفا درگز به خبرنگاران گفت: از ابتدای طرح یک پارچه سازی تاکنون مشکل کمی و کیفی آب شرب ۴۰روستا در این شهرستان با دو هزار و ۷۴۴خانوار رفع شده است.

به گزارش صبح مشهد، رضا تیموری در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: از این تعداد ۳۸ روستا با مشکل کمبود و دو روستا با چالش کیفی آب مواجه بودند.
به گفته وی با هدف تسریع در حل مشکلات آب شرب روستاها در برخی موارد از حفاری مسیر و دفن لوله خودداری و اقدام به اجرای شبکه بر روزی زمین شد.
وی با اشاره به خدمت رسانی امور درگز به ۳۰هزارو۶۰۰مشترک در چهار شهر و ۱۱۵ روستا افزود: ۲۰روستای شهرستان خالی از سکنه است و ۱۳روستا بالای ۲۰خانوار هم تحت پوشش قرار ندارند.

به گفته وی آب مورد نیاز جمعیت شهری و روستایی از ۷۵ منبع تامین و از طریق۴۸۰کیلومتر خط انتقال و ۵۵۰کیلومتر شبکه در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
وی طولانی بودن مسیر خطوط انتقال و شبکه را باعث افزایش هزینه های بتولید و توزیع آب دانست و از درگز به عنوان یکی از شهرستان های برخوردار از آب پایدار در استان خراسان رضوی نام برد.

وی این موفقیت را در نتیجه شناسایی و قطع ۳۱فقره انشعاب غیر مجاز، بازسازی ۵۶۰ فقره انشعاب ، تعویض۶۵۰دستگاه کنتور خراب و رفع سه هزارو ۶۰۰مورد اتفاق اعلام کرد و گفت: به منظور تامین پایدارآب در شهر درگز هم با حفر گالری ۳۰لیتر برثانیه به توان تولید آب افزوده شد.

تیموری همچنین از مشترکان خواست ضمن مدیریت مصرف آب ، بروز اتفاق در خطوط ، شبکه و انشعابات را از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.

در این نشست مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا خراسان رضوی نیز وضعیت دو حوزه آب و فاضلاب استان را به اطلاع خبرنگاران رساند و از نقش آنان در آگاهی بخشی به جامعه و تعامل سازنده با مجموعه آبفا قدردانی کرد.

سعید روزی با بیان این که خط قرمز آبفا ، آب شرب سالم و بهداشتی است ، از آزمایش روزانه منابع تولید آب در استان با همکاری و نظارت مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خبرداد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن