شهریورزشی

خداداد عزیزی: فوتبال خراسان را پشتیبانی کنید

کد خبر : 43381

حماسه‌ساز ملبورن گفت: متاسفانه فوتبال خراسان در کشور جایگاهی ندارد و تنها یک تیم خصوصی وجود دارد که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و این زیبنده استانی چون خراسان رضوی نیست که حتی یک تیم مطرح فوتبال در رده ملی نداشته باشد.

به گزارش صبح مشهد، خداداد عزیزی روز دوشنبه در آیین تجلیلی که شهرداری مشهد به مناسبت سالروز دیدار تاریخی ایران و استرالیا و حماسه سازی در ملبورن از این پیشکسوت فوتبال ملی برگزار کرد، افزود: ۲۴ سال از آن اتفاق می گذرد اما تاکنون چنین مراسمی در مشهد برگزار نشده بود و جای سپاس دارد که شهردار جدید مشهد چنین اتفاقی را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: در مشهد نسبت به پیشکسوتان عزت و احترام زیادی دیده نمی شود به همین دلیل من از این اتفاق بسیار شگفت زده شده ام.

شهردار مشهد نیز در این آیین اظهار داشت: سرمایه انسانی منبع اصلی قدرت است؛ انسان ها هستند که برای خانواده، محله، شهر و کشور خود قدرت می آفرینند و اگر می خواهیم نیروی انسانی را تقویت کنیم، باید زمینه تهییج و ترغیب مردم برای حرکت به سمت قله ها را فراهم کنیم.

سیدعبدالله ارجائی افزود: برای رشد در حوزه نیروی انسانی باید قله ها را شناسایی، معرفی، تجلیل و تکریم کنیم، درعرصه فوتبال که امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح است، در استان و شهری زندگی می کنیم که افراد شاخص زیادی دارد.

وی اضافه کرد: “خداداد” عزیز همه ما است، خدادادی که در استان، کشور و دنیا تک است و همه با غرورآفرینی های او افتخار کردیم، با گل های او شاد شدیم و با ناراحتی های او گریه کردیم و امروز به وجود او افتخار می کنیم.

شهردار مشهد افزود: خداداد عزیزی افتخار فوتبال خراسان است و خوشحال هستیم که او را داریم و محکم پای کشور، وطن، انقلاب و مردم ایستاده و امروز مردم به او احترام می گذارند و او نیز عاشق مردم است.

ارجائی با اشاره به اهمیت هشتم آذر و این حماسه سازی ورزشی، گفت: پیشنهاد من به هیات فوتبال استان و شورای اسلامی شهر مشهد این است که تلاش کنند تا روز هشتم آذر به عنوان روز “فوتبال خراسان” نامگذاری شود.

اسماعیل شجیع، پیشکسوت فوتبال خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیار خوشحالم که اسطوره فوتبال ایران، برنده توپ طلای آسیا و بازیکن مردمی و برخاسته از زمین های خاکی مناطق محروم را تکریم می کنیم، حفظ شان اسطوره ها اقدام بسیار خوبی است.

دیگر پیشکسوت فوتبال خراسان رضوی نیز گفت: در هشتم آذرماه سالی که خداداد عزیزی گل خاطره انگیز خود را به ثمر رساند، میلیون ها نفر در ایران با این گل شادی کردند که نشان دهنده قدرت فوتبال است و خداداد عزیزی یکی از افرادی است که به دلیل ایجاد شادی در قلب مردم تاریخ ساز شد و افتخاری برای خراسان است.

قاسم زردکانلو افزود: باید به این باور برسیم که خراسان بزرگ دارای توانمندی های زیادی است و فوتبال آن می تواند الگویی برای کشور باشد، اما متاسفانه هم اکنون فوتبال خراسان روزهای بدی را سپری می کند.

رضا غیاثی، داور پیشکسوت ایران نیز اظهار کرد: در اولین دیدار با خداداد عزیزی متوجه شدیم که پدیده بسیار روشنی در تاریخ فوتبال ایران متولد شده و متوجه بودیم که ایشان در میادین بزرگ دیده خواهد شد.

حسین بادامکی، بازیکن سابق و مربی فوتبال نیز گفت: باید قدر پیشکسوتان خود را باید بدانیم، در ایران یک خداداد عزیزی داریم و امیدوارم در استان نیز قدر وی بیشتر دانسته شده و از ظرفیت و توانایی وی برای رشد و اعتلای فوتبال استان بیشتر استفاده شود.

۲۴ سال از دیدار خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی دیدار تیم های ملی ایران و استرالیا می‌گذرد. در این دیدار ۸۵ هزار و ۲۲ نفر به ورزشگاه کریکت ملبورن آمده بودند تا شاهد برد پرگل کانگروها مقابل ایران باشند. ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر به وقت تهران بود که ساندرو پل مجارستانی در سوت خود دمید. شاگردان “تری ونه‌بلز” معروف بی رحمانه به سمت دروازه ایران یورش آوردند و “هری کیولِ” جوان در دقیقه ۳۲ نتیجه را یک بر صفر کرد. ۱۶ دقیقه بعد “آئورلیو ویدمار” فاصله را ۲ برابر کرد اما در دل این بازی بزرگ درسی بزرگ‌تر نهفته بود. “ناامید نشوید؛ حتی در اوج ناامیدی.”

کریم باقری با گل دقیقه ۷۱ و خداداد عزیزی، “غزال تیزپای فوتبال ایران” با سوپرگل خود در دقیقه ۷۵، یعنی در عرض چهار دقیقه بازی باخته را به تساوی کشاندند که در ادامه مردان “والدیر ویرا”ی برزیلی با تلاشی ستودنی از اندوخته خود دفاع کرده و دیگر گلی نخوردند و ایران بعد از ۲۰ سال و برای دومین بار به جام جهانی فوتبال صعود کرد.

مردم ایران ظهر هشتم آذرماه ۱۳۷۶ را هیچوقت از یاد نبرده و نخواهند برد. روزی که خانه‌ها خالی از سکنه شده بود و مردم به خیابانها آمده و با بر افراشتن پرچم های ایران، همه کشور را به رنگ سبز، سفید و قرمز درآورده بودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن