استانیاقتصادی

بیش از ۵.۵ تن زعفران در بورس معامله شد

کد خبر : 43379

مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت‌ حیدریه گفت: هفته گذشته مجموع معاملات زعفران بر روی ۱۰ نماد نگین و ۲ نماد پوشال، پنج هزار و ۷۶۴ کیلو و ۸۲۸ گرم به ارزش ۱۸۰ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان بوده‌ است.

صبح مشهد– جواد زبان‌ران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین این معاملات در بین نماد زعفران نگین، مربوط به زعفران نگین طلای سرخ به وزن ۲ تن و ۴۹۲ کیلو و ۳۲۹ گرم به ارزش۸۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و کمترین آن مربوط به زعفران نوین به وزن ۱۲ کیلو و ۸۰۷ گرم به ارزش ۳۸۶ میلیون تومان بوده‌است.

وی ادامه داد: در این مدت در بخش معاملات ۲ نماد پوشال نیز در مجموع ۴۲ کیلو و ۱۲۹ گرم زعفران به ارزش ۹۱۹ میلیون تومان معامله شد.

مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت‌ حیدریه گفت: هم اکنون زعفران ایران در قالب ۱۰ برند زعفران نگین و ۲ برند پوشال زعفران در بورس عرضه می‌شود.

زبان‌ران ادامه داد: برندهای زرین و طلای سرخ تربت‌حیدریه، روستا، زعفران نوین، زعفران سحرخیز و بهرامن مشهد، ملل و نگین بیرجند و قاینات و وحدت تربت‌جام از برندهای زعفران نگین و برندهای طلای سرخ و سحرخیز مشهد نیز از برندهای پوشال زعفران هستند.

معاملات زعفران در قالب بورس کالا در تربت حیدریه از سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد و هم اکنون هفت شعبه کارگزاری بورس در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن