شهری

هزار اصله درخت در مشهد غرس می‌شود

کد خبر : 57661

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از غرس بیش از ۱ هزار نهال همزمان با روز درختکاری خبر داد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، حسین مختاری در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته درختکاری که با همکاری اداره کل منابع طبیعی برگزار می شود عنوان کرد: شهروندان شهر بهشت هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار سرزندگی را به شهر باز می‌گردانند.

وی با بیان این که امروزه سلامت جامعه ما در گرو وجود این طلای سبز است، افزود: اهمیت کاشت درخت نه تنها درحفظ و سلامت طبیعت بلکه در هویت شهر، تاثیرگذار است.

مختاری بر ضرورت تبدیل فرهنگ درخت کاری به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تاکید کرد و افزود: بحث درخت‌کاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این مسیر فرهنگ سازی، بهترین مجری مردم هستند که باید وارد میدان شوند و کاشتن درخت را به فرزندان خود نیز آموزش دهند تا برای آنان نیز تبدیل به یک فرهنگ بشود.

وی با اشاره به این که روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما به محیط‌زیست احترام گذشته و آن را احیاء و با دقت بیشتری از آن نگه‌داری کنیم، اضافه کرد: امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، شهری زیبا و آباد را برای خویش مهیا نماییم.

مختاری از برپایی ۹ غرفه با مضامین آموزشی، فرهنگی، ترویجی در حاشیه مراسم درختکاری اشاره کرد و ادامه داد: غرفه های با محورهای موضوعی چون آموزش پسماند، آتش نشانی، سینما کودک، نمایش عروسکی، مشاوره گیاه پزشکی و … به روی شهروندان گشوده است.

وی یادآورشد: غرس روز درختکاری چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه در محل بوستان جهانشهر (پادگان سابق) ساعت ۹ صبح اجرایی و تمهیدات لازم برای حضور شهروندان انجام شده است.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن