اقتصادی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: با هدف حفظ اموال، سرمایه و منافع سهامداران در شرکت پدیده اقدامات خوبی انجام شد

کد خبر : 50743

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: به عنوان نمونه در خصوص شرکت پدیده، با هدف حفظ اموال، سرمایه و منافع سهامداران، اقدامات خوبی انجام شد و دستگاه قضایی توانست ضمن حفظ این اموال و سرمایه ها آن را به هیأت مدیره منتخب تحویل دهد و امروز وظیفه مهم صیانت از این مجموعه به عهده هیأت مدیره شرکت پدیده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری میزان، غلامعلی صادقی بر استمرار حمایت دستگاه قضایی از تولید، صنعت و سرمایه گذاری های سالم در چهارچوب موازین قانونی و صرفه و صلاح عمومی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاستهای کلان دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید، صنعت و سرمایه گذاریهای سالم گفت: مجموعه قضایی خراسان رضوی در این زمینه توانسته ضمن استمرار حمایت حقوقی از مجموعه های تولیدی، خدماتی، صنعتی و سرمایه گذاری های سالم از تعطیلی تعداد قابل توجهی از بنگاه های اقتصادی و بی کاری نیروهای خدوم کار جلوگیری به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تشریح اقدامات صورت پذیرفته در زمینه دفاع از حقوق عمومی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای ما در این راستا حفظ اموال و دارائی‌های سهامداران شرکت ها و مؤسساتی بوده که برای مدتی از مسیر قانونی خود خارج شده بودند و بر این اساس تلاش شده تا فعالیت های شرکت ها و مؤسسات بزرگ به مسیر قانونی خود بازگردانده شوند.

صادقی با اشاره به برخی از این اقدامات گفت: به عنوان نمونه در خصوص شرکت پدیده، با هدف حفظ اموال، سرمایه و منافع سهامداران، اقدامات خوبی انجام شد و دستگاه قضایی توانست ضمن حفظ این اموال و سرمایه ها آن را به هیأت مدیره منتخب تحویل دهد و امروز وظیفه مهم صیانت از این مجموعه به عهده هیأت مدیره شرکت پدیده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: هیأت مدیره شرکت پدیده باید گزارش فعالیت ها و اقدامات خود را به صورت مستمر و شفاف در اختیار سهامداران گذاشته تا بتواند با حمایت عمومی سهامداران، فعالیت های خود در زمینه ارتقاء وضعیت شرکت را استمرار بخشد.

وی گفت: محکومین این پرونده براساس گزارشاتی که هیأت مدیره از نحوه همکاری ها و همراهی ها با شرکت و در جهت پیشبرد اهداف آن ارائه می کند در چهارچوب موازین؛ از نهادهای قانونی بهره مند خواهند شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با حمایت ها و اقداماتی که دادگستری استان به انجام رسانده و تغییرات در فضای اقتصادی سرمایه ها و دارائی‌های شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این وظیفه مدیران شرکت است که در جهت حفظ و ارتقاء وضعیت کنونی با لحاظ قانون و صرفه و صلاح سهامداران اقدامات شایسته را به انجام برسانند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به برخی حاشیه سازی ها توسط بعضی افراد گفت: عده ای خواسته یا ناخواسته با اظهارات و اقدامات ناصواب خود؛ خط منفی در قبال این شرکت را دنبال می کنند و این در حالیست که مسئولان شرکت پدیده باید شفافیت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: اجرای قانون توسط مدیران یک اصل است و در زمینه این شرکت و سایر مجموعه ها نیز باید گفت: حمایت از تصمیمات هیأت مدیره با ۲ شاخص مهم؛ قانونی بودن اقدامات و در نظر گرفتن صرفه و مصلحت سهامداران توسط شرکت؛ استمرار خواهد یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن