اسلاید شوشهری

خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی و سنتی خراسان رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۳

کد خبر : 58007

معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی و سنتی خراسان رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسانر ضوی یوسف بیدخوری امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: این استان که مفتخر به وجود بارگاه منور رضوی است و همه ساله به‌ویژه در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران و مسافران حضرت علی ابن موسی الرضاست، دارای ۱۶۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان است که در نوروز امسال با رعایت شأن و شئونات ماه مبارک رمضان مشغول ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به‌ویژه افطار به گردشگران و زائران هستند.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: فلسفه وجودی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمک به توسعه کمی و کیفی جوامع محلی و روستاها، حفظ اصالت، هویت و معماری بومی مناطق مختلف و نیز ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی در شان به علاقمندان و گردشگران است.

او تصریح کرد: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود ۴۵۰۰ نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

بیدخوری اظهار کرد: با نظارت مستمر و در راستای رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تلاش هستیم تا تجربه اقامتی ایمن و همراه با سلامتی را با کمک مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد کنیم.

او افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران است که خاطره سفر را برای آنها شیرین می کند.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این‌که این استان دارای اقوام، فرهنگ و اقلیم‌های مختلفی است که بخشی از این تنوع فرهنگی و اقلیمی در اقامتگاه های بوم‌گردی به نمایش گذاشته می‌شود، یادآور شد: گردشگران و زائران ورودی به خراسان رضوی می‌توانند در مسیر تشرف به شهر مشهد و یا بعد از زیارت مضجع امام رضا( ع) اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان را برای ادامه سفر خود انتخاب کنند.

بیدخوری افزود: طی سال ۱۴۰۲ چهار اقامتگاه سنتی با ظرفیت اقامتی ۷۵ نفر در سطح شهر مشهد( محدوده اطراف حرم) برای کمک به میزبانی شایسته از زائران مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هم‌اکنون این اقامتگاه ها به زائران و مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن