شهری

اصلاح بودجه ١۴٠٠ شهرداری مشهد مصوب شد

کد خبر : 44128

لایحه اصلاح بودجه ١۴٠٠ شهرداری مشهد با یک درصد افزایش در بخش منابع و ٢ درصد رشد در بخش مصارف در نشست علنی شورای اسلامی این شهر بررسی و مصوب شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا در ابتدای نشست علنی شورای شهر مشهد که روز چهارشنبه با دستور کار بررسی اصلاح بودجه ١۴٠٠ شهرداری مشهد برگزار شد، نایب رییس شورای اسلامی شهر نسبت به عدم حضور سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد در این نشست اعتراض کرد و گفت: دستور کار جلسه امروز، اصلاح بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد است که حضور شهردار و معاونان مرتبط در این نشست الزامی است.

مهدی ناصحی از ریاست شورا خواست نسبت به عدم حضور شهردار در این جلسه برخورد مدیریتی انجام دهد.

حسن موحدیان، رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: اصلاح بودجه، بحث مهمی است که می طلبد حتما شهردار و یا معاونان مرتبط در این جلسه حضور داشته باشند تا پس از تصویب مشکلی ایجاد نشود.

تقدیم آلبوم بودجه ۱۴۰۱ به شورا در سوم بهمن ماه

پس از این اعتراض، شهردار مشهد در جلسه حضور یافت و در نطق خود در خصوص اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گفت: در بودجه ۱۴۰۰ به دلیل محدودیت های فراوان، نتوانستیم در اصلاح بودجه میل و سیاست های خود را پیاده کنیم، در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ مطالعات طرح های مورد نظر دوره ششم مدیریت شهری برای سال آینده دیده شد و از امروز این مطالعات با قوت بیشتر و انتخاب مشاوران آغاز خواهد شد.

سیدعبدالله ارجایی افزود: آلبوم بودجه نیز به گونه ای تنظیم شد تا کمترین بار را به بودجه سال آتی وارد کند و تلاش می‌کنیم با این اقدام، قسمت اعظمی از بدهی های شهرداری در سال ۱۴۰۰ را پرداخت کنیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: در اصلاح بودجه امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه بدون مطالعه یا ضرورت به نفع پروژه های نیمه تمام و پروژه های فعال در حاشیه شهر حذف شده است، همچنین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تنها به اندازه احکام حقوق و دستمزد قانونی هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

ارجایی خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیز بوستان های شهری به فضاهایی ویژه ورزش بانوان و معلولان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در اصلاح بودجه از میزان حقوق، مزایا و رفاهیات نیروهای خدوم شاغل در شهرداری، شرکت های وابسته و پیمانکاران خدماتی نه تنها کاسته نشد بلکه افزایش نسبتا خوبی نیز داشته است.

شهردار مشهد با اشاره به صرفه جویی ۱۰ درصدی در هزینه های جاری اصلاح بودجه ۱۴۰۰شهرداری، گفت: امیدواریم بتوانیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱، که سوم بهمن ماه به شورای شهر تقدیم خواهد شد، سایر سیاست های دوره ششم مدیریت شهری را ذیل هدایت های اعضای محترم شورای شهر و چشم اندازهایی که ابلاغ شده است، عملیاتی کنیم.

ارجایی در خصوص تاخیر در انتصاب معاونت شهرسازی شهرداری نیز اظهار کرد: معاون مربوطه مشخص شده و اقدامات مقدماتی نیز انجام و مکاتبات مورد نیاز نیز با دستگاه مبداء انجام شده است، به محض اینکه جواب مکاتبه داده شود، حکم انتصاب معاونت شهرسازی صادر خواهد شد.

منابع آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد مبلغ ۱۸۴ هزار و ۸۶ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال بود که در اصلاح بودجه این رقم یک درصد افزایش یافت.

مصارف آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد نیز مبلغ ۱۷۹ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال بود که در اصلاح بودجه ٢ درصد افزایش یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن