اسلاید شوشهری

طرح روان‌سازی ترافیک با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در حاشیه کلانشهر مشهد آغاز شد

کد خبر : 49837

طرح تعریض “پل دهرود” برای روان‌سازی ترافیک در یکی از مناطق حاشیه ای کلانشهر مشهد عصر دوشنبه طی مراسمی با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد، معاون عمران، حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در آیین آغاز این پروژه عمرانی گفت: پل دهرود یکی از پل‌هایی است که بر روی بلوار رسالت قرار دارد و با توجه به اینکه عرض این خیابان از عرض پل بیشتر است، ترافیک شدیدی در زمان‌ تردد خودروها ایجاد می‌شود؛ براین اساس قرار شد در کنار پل موجود یک دستگاه پل دیگر نیز احداث کنیم.

سیدخلیل منبتی افزود: در مسیر پل مزبور دیوارهایی وجود دارد که باید برداشته شود و اگر مشکلی ایجاد نشود ظرف مدت ١٠ ماه پل جدید به بهره‌برداری می رسد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در بازدیدهایی که از منطقه داشتیم متوجه مشکلات زیادی از جمله پل فعلی بر روی کشف رود شدیم و علی‌رغم اینکه احداث پل جدید در حوزه اختیارات ما نیست، نسبت به اجرای این پروژه اقدام شد

موسی الرضا حاجی‌بگلو افزود: شعار شورای ششم مردم محوری است، لذا از روز اول در کمیته نظارتی منطقه سه مسائل مربوط به پل قدیمی کلید زده شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات منطقه جمع‌آوری آب‌های سطحی است که به زودی رفع و در صورت امکان طرح تفصیلی منطقه سه شهرداری نیز بررسی خواهد شد.

یکی از دغدغه‌های قدیمی اهالی منطقه بولوار رسالت، باریکی مسیر پل دهرود و انتهای این بولوار است، عرض پل دهرود ۹ متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت است که مسیر باریک موجب ایجاد ترافیک نزدیک ۳۰۰ تا ۵۰۰‌ متری در دو طرف پل می‌شود.

مطابق اعلام شهرداری مشهد یک پل و مسیر با عرض ۱۰.۵ متر و طول ۸۰ متر، به‌ صورت ۵۰ درصدی توسط شهرداری مشهد و دولت طی ۱۰ ماه ساخته خواهد شد.

از جمله اهداف این پروژه می‌توان به کاهش گره ترافیک چند کیلومتری و کم شدن زمان سفر در بولوار رسالت شمالی، کاهش زمان سفر ساکنان محدوده منطقه سه شهرداری به محدوده ناحیه منفصل شهری قرقی و شهرک مهرگان، افزایش ایمنی تردد و بهینه سازی معابر ترافیکی محدوده پروژه و کاهش آلودگی محیط و بهبود منظر و سیمای شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان منطقه و روستاهای قرار گرفته در مسیر جاده سیمان اشاره کرد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن