استانی

رییس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی:

دامداران خراسان رضوی برای تولید شیر بیشتر از قیمت مصوب هزینه می‌کنند

کد خبر : 43036

رییس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی گفت: هزینه تمام شده شیر برای دامداران استان خیلی بیشتر از قیمت مصوب است اما همچنان توزیع به بهترین کل ممکن در حال انجام است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، فرشید صراف روز شنبه افزود: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر برای دامداران ۷۵ هزار ریال است در حالی که با قیمت مصوب ۶۴ هزار ریال در حال توزیع برای مصرف‌کننده هستند.

وی بدون اشاره به آمار بیشتر ادامه داد: در حوزه تولید گوشت قرمز نیز بهای تمام شده بسیار بیشتر از قیمت مصوب برای عرضه در بازار است.

رییس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی گفت: متاسفانه در حال حاضر فشارهای اقتصادی متعدد از جهات و جنبه‌های اقتصادی بر روی دامداران و تولیدکنندگان در این بخش تا آنجاست که تولیدکنندگان را مجبور به استقراض و مضاعف شدن فشار مالی می کند.

صراف افزود: در شرایط خشکسالی، کمبود و گرانی خوراک دام، گرانی واکسن و دارو و رشد هزینه‌های کارگری در حالی رخ می‌دهد که دامدار، دچار کمبود نقدینگی می‌شود و برای حل این مشکل ناگزیر به کشتار دام حتی دام مولد روی می آورد و یا برای تامین نقدینگی ناچار به استقراض و یا خرید کالای مدت دار می شود که خود ، موجب مضاعف شدن فشار اقتصادی است.

وی تاکید کرد: انتظار این است که دولت بعد از سه ماه از روی کار آمدن با نگاه ویژه به بخش تولید و توجه و حمایت همه جانبه اقدام به جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر در این بخش کند.

رییس اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی گفت: قیمت محصولات لبنی مانند شیر در حال حاضر واقعی نیست و با توجه به پدیده خشکسالی تامین نهاده به خصوص برای دامداران سنتی و نیمه صنعتی دارای مشکل جدی است و برای دامداران صنعتی نیز تامین نهاده به شدت گران است.

صراف افزود:گفته می شود هم اکنون ۳۴۶ هزار راس دام سنگین در خراسان رضوی وجود دارد که ۱۴۶ هزار راس آن در دامداری های سنتی و نیمه صنعتی نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور و استان خراسان رضوی نبود آمار متقن در خصوص شمار دام است که همین امر برنامه ریزی و توزیع نهاده را با مشکل مواجه می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن