زندگی

مادری هلیکوپتری نباشیم!

کد خبر : 42192

فرض کنید دخترتان پس از دعوا با یکی از دوستانش با گریه به خانه می‌آید، شما چه کار می‌کنید؟ اگر شما برای حل مشکل دخترتان با مادر دوستش تماس می‌گیرید، باید بگویم شما جزو والدین هلیکوپتری محسوب می‌شوید و باید در رفتار خود تجدید نظر کنید. شما باید پشتیبان فرزندتان باشید اما در قدم اول باید بگذارید خودش (البته با همفکری شما) این مشکل را حل کند.

نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه ‌نگار

صبح مشهد– در ادامه به نشانه‌ های یک مادر هلیکوپتری خواهیم پرداخت و شما می‌توانید نقش خود را در تربیت فرزند‌تان بهتر بشناسید.

کارهای شخصی او را انجام می‌دهید
اگر شما کفش‌های فرزند خود را پایش می‌کنید یا تکالیف سخت ریاضی فرزند نوجوان خود را حل می‌کنید، باید کمی در رفتارتان تجدید نظر کنید. راه های زیادی برای کمک به بچه ها وجود دارد تا حس حامی بودن شما را درک کنند و احساس ناامیدی نداشته باشند. شما باید به فرزندان خود بگویید به تنهایی مسائل مربوط به خودشان را حل کنند تا با شرایط سخت کنار بیایند و البته شما باید تلاش های آن‌ها را تحسین کنید.

مربی و معلم اضافی نباشید
اگر بعد از هر تمرین ورزشی با مربی فرزند خود صحبت می‌کنید یا فکر می‌کنید روش تدریس معلمش اشتباه است و تا به حال چند بار با او صحبت کردید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که کمی به خودتان بیایید. شما نباید در کار مربی یا معلم فرزند خود دخالت بیش از اندازه کنید. اگر حتی فرزند شما با معلم یا مربی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش مشکل دارد به او بیاموزید که چگونه خودش با آن‌ها صحبت کند و شما فقط راهنما باشید.

مسئولیت ‌پذیری را به آن‌ها بیاموزید
آیا هنوز تخت فرزند اول دبستان خود را مرتب می‌کنید؟ یا اتاق نوجوان خود را تمیز می‌کنید؟ وقت آن رسیده که بار خود را کمی سبک کنید. مسئولیت کارهای خانه فقط بر دوش شما نیست باید به کودکان خود مسئولیت پذیری را بیاموزید و از آن‌ها بخواهید از ابتدا کارهای شخصی خودشان را انجام دهند زیرا شما خدمتکار آن‌ها نیستید. با کارهای کوچک شروع کنید و انجام کارها را به آن‌ها بسپارید.

بیش از حد محافظت می‌کنید
«از آن جا پایین برو!» ، «سریع سوار نشو!» و … . اگر می‌خواهید دایما مواظب بچه‌های خود باشید باید آن‌ها را در پلاستیک حباب‌دار بپیچید! شما با محافظت بیش از اندازه به آن‌ها اجازه نمی‌دهید با خطرات زندگی روبه‌رو شوند و رشد فرزندان تان را متوقف می‌کنید. شما باید آن‌ها را تا آن جا که لازم است ایمن نگه دارید. بگذارید از پله‌ها بالا بروند، بیفتند و زانوی خود را بمالند. گاهی برای رشد کردن نیاز به زمین خوردن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن