اسلاید شوشهری

خراسان رضوی رتبه اول جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور

کد خبر : 42882

سوم آبانماه تانهم آبان ماه هرسال و در راستای گرامیداشت تصویب قانون بیمه همگانی در سوم آبان ماه سال۷۳ بنام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده و فرصتی است تا اطلاع رسانی بیشتری بویژه برای بیمه شدگان وهمچنین کلیه مردم عزیز کشور و استان صورت گیردتا در جریان تحولات و تغییراتی که در حال رخ دادن در حوزه ارائه خدمات است بیش از پیش قرار گیرند.

گزارش: سید محمد محمدی

به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا رمزی مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح مشهد، اهم اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به هموطنان عزیز را به شرح ذیل تشریح کرد.

نامگذاری هفته بیمه سلامت هم به شرح ذیل است:
دوشنبه ۳ آبان :پوشش همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان
سه شنبه ۴آبان:کرونا و حمایت بیمه ای
چهارشنبه ۵آبان:سازمان الکترونیک و هوشمند سازی
پنجشنبه۶آبان:پزشک خانواده و نظام ارجاع
جمعه ۷آبان:پیشگیری،فرهنگ سازی و آموزش
شنبه ۸آبان:تجمیع منابع و خرید راهبردی
یکشنبه ۹آبان:مشارکت های اجتماعی و تکریم شرکای کاری

در رابطه با وضعیت آماری بیمه شدگان تحت پوشش این اداره کل:
در حال حاضر ۴۹۰/۶۸۵/۳ نفر از جمعیت شش میلیون و چهارصد هزار نفری استان تحت پوشش خدمات این اداره کل هستند (در حدود ۵۸% استان) و خراسان رضوی رتبه اول جمعیت تحت پوشش بیمه شدگان را در سازمان بیمه سلامت ایران در میان سایر استانها به خود اختصاص داده است.

صندوق بیمه روستایی۱۸۰۱۳۷۶ بیمه سلامت همگانی رایگان ۱۲۷۵۹۲۶ بالاترین جمعیت بیمه شدگان استان را دارند.

صندوق کارمندی ۳۷۹۰۸۰ صندوق سایر اقشار ۱۹۴۳۴۷صندوق ایرانیان ۳۴۷۶۱ نفر تحت پوشش دارند.

مهمترین تغییرات رخ داده در سازمان بیمه سلامت ایران که به تبعیت از قوانین بالادستی از جمله برنامه ششم و احکام بودجه سالانه می باشد گام برداشتن در مسیر دولت الکترونیک و بستر سازی برای دریافت و ارائه خدمات بصورت الکترونیک می باشد.

بطوریکه از نیمه دوم سال۱۳۹۸ موضوع تبادل الکترونیک اسناد بستری در استان آغاز و در حال حاضر کلیه بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود بصورت تبادل الکترونیک اسناد خود را ارسال می نمایند.(تعداد بیمارستان: ۶۷تعداد جراحی محدود:۱۱

همچنین از خرداد سال۹۹طرح تولید نسخه الکترونیک نیز با همکاری جامعه معزز پزشکی و حوزه سلامت استان آغاز شده و در حال حاضر در مقایسه با مهرماه سال۹۹ وضعیت نسخه نویسی الکترونیک به شرح ذیل است:

در مهر ماه ۹۹ در گروه پزشکان نسبت نسخه نویسی تمام الکترونیک به کل نسخ ۵درصد و در حال حاضربه ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است و درمراکز تشخیصی درمانی نسبت نسخ تمام الکترونیک به کل نسخ ۳/۸ درصد بوده که در حال حاضربه ۶۴درصد افزایش یافته است.

تغییر مهم دیگری که رخ داده است حذف دفترچه های کاغذی است که از ابتدای سال جاری از اردیبهشت ماه با عدم چاپ دفترچه بیمه سلامت و سپس دفترچه روستایی و بعدهم سایر دفاتر بیمه ای را شامل گردید.

تغیر مهم بعدی سازمان بیمه سلامت ایران که لازم است مردم و بیمه شدگان درجریان آن قرارگیرند و براساس قانون لازم است تا انجام شود گام برداشتن در مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده برای صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان است که از ابتدای مهرماه اعلام عمومی آن صورت پذیرفت و در استان هم برای اجرای بهتر آن در حال پیگیری و هماهنگی هستیم.

تغییر مهم دیگر که بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ لازم است مردم عزیز و بیمه شدگان گرانقدر و جامعه معزز پزشکی در جریان آن باشند این است که از ابتدای دی ماه سال جاری سازمان های بیمه گر خرید خدمتشان از ارائه کنندگان خدمت حوزه سلامت صرفا برپایه الکترونیک بوده و لازم است بیمه شدگان به ارائه کنندگان نسخه الکترونیک مراجعه داشته باشند تاامکان بهره مندی از تعهدات بیمه ای وجود داشته باشد.

تغییر مهم دیگر ایجاد سامانه های خدمات غیر حضوری به آدرس : http://www.bimehsalamatiranian.ir است که بیمه شدگان لازم است با ضمن مراجعه نسبت به تصحیح و تکمیل اطلاعات مندرج درآن آخرین وضعیت پوشش بیمه ای را بررسی نموده در صورت نیاز درخواست تمدید پوشش بیمه ای خود را اعلام نمایند تا از بروز مشکلات احتمالی در زمان دریافت خدمات بیمه¬ای ممانعت بعمل آید.

دکتر رمزی در ادامه معرفی سرویس های الکترونیک خدمات شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از دیگر خدمات این سامانه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

تصحیح شماره موبایل بیمه‌شدگان
فعال نمودن خدمات غیرحضوری
کنترل همپوشانی بیمه‌ای
اطلاعات هویتی و اطلاعات آخرین پوشش بیمه‌ای
تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای
تاریخچه خدمات دریافتی
شماره کد رهگیری نسخه
امکان ثبت شکایت از خدمت دریافتی در سامانه “پاسخگویی به شکایات” سازمان
جستجوی پزشک و مراکز و ……..
تغییر دیگر دسترسی به اعتبار دفترچه درمان از طریق شماره گیری کد دستوری *۱۶۶۶#

خدمات سازمان در حوزه کرونا:
تعهدات دارویی مانند رمدسیویر از آبان ماه سال قبل به شرط بستری
عقد قرارداد جدید در ۶ماهه اول سال۱۴۰۰ به تعداد ۲۸۱ مورد
تست pcr به تعهدات اضافه شده بارعایت نظام سطح بندی و پروتکل های ابلاغی و زارت بهداشت
مجوز پذیرش بیماران کرونایی بیمه شدگان صندوق های بیمه سلامت همگانی و روستایی در بیمارستان های جوادالائمه قلب ،رضوی،امام زمان ،مهر و موسی بن جعفر تاپایان شهریور سال جاری تمدید گردیده
در سه نوبت تمدید تاریخ اعتبار دفاتر بیمه سلامت و روستایی در طول شیوع بیماری کرونا توسط سازمان بصورت سیستماتیک انجام شده است
مجوز افزایش ۳۰۰ تخت جدید از عادی بهIcU (که ماهانه ۱۰میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان هزینه ایجاد نموده است)
پرداخت ماهانه ۱۹میلیارد و ۳۰۰ میلیون برای هزینه های کرونایی در استان
آمار فرایند صدور ،تعویض و تمدید دفترچه های بیمه سلامت همگانی در سال۹۹حدود ۸۲۳۰۰۰ مورد بوده است و در اوایل سال جاری نیز بالغ بر ۱۶۲۰۰۰مورد است و در رابطه با دفاتر روستایی در سال ۹۹تعداد ۳۲۸۹۰۰دفترچه و در اوایل سال جاری حدود ۷۵۰۰۰ مورد بوده است.
میانگین ماهانه هزینه استان از ابتدای سال جاری ۱۳۹ میلیارد تومان است

در هر ۲۴ساعت ۳۳۰۰۰بار مراجعه به پزشکان و مراکز صورت می گیرد که قریب به ۴میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات به مراکز درمانی
در سال۱۴۰۰ بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته ایم که ۸۱۵ میلیارد تومان در سطح ۲ و ۳ و ۱۱۶ میلیارد تومان بابت سطح یک روستایی بوده است و مبلغ ۳۰۲ میلیارد تومان بابت مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۵۱۳ میلیارد تومان بابت مطالبات سال۹۹ پرداخت گردیده است.

موسساتی که نسخ انه بصورت الکترونیک ارسال می شود مطالبات آنها به روز پرداخت می شود.بطوریکه طبق اسناد ارسالی موسسات بخشی از مطالبات مرداد ماه ۱۴۰۰نیز به ایشان پرداخت شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن