اخبار مهم

عاشق دختری شدم که سیگارش را با سیگار قبلی‌اش روشن می‌کند!

کد خبر : 42821

پسری هستم ۲۴ ساله. برای اولین بار است که در زندگی‌ام عاشق شده ام. به دختری علاقه‌مند شدم که خیلی سیگار می‌کشد. به او گفتم که باید سیگار کشیدن را ترک یا حداقل کم کند چون بعضی اوقات می‌بینم که سیگارش را با آتش سیگار قبلی‌اش روشن می‌کند. می‌گوید اگر نکشم، اعصابم به هم می‌ریزد. راهنمایی ام کنید.

نویسنده : مصطفی نجمی | پژوهشگر حوزه اعتیاد

صبح مشهد– مخاطب گرامی، از شما می‌خواهم برای گرفتن تصمیم‌نهایی عجله نکنید و خوشحالم که بنا دارید با مشورت، این موضوع را بررسی کنید. با توجه به پرسش شما در خصوص تاثیر استعمال سیگار بر فرایند انتخاب همسر و زندگی مشترک، نکاتی را در ادامه یادآوری می‌کنم.

پیامدهای استعمال سیگار در زنان نگران کننده‌تر است
پر واضح است که استعمال سیگار برای همه سنین و هر دو جنس مرد و زن مضرات فراوانی دارد. از آسیب‌های جسمانی مثل انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها به ویژه سرطان ریه و پوسیدگی دندان‌ها و… تا اختلالات روان شناختی مثل افسردگی، اضطراب و… را شامل می‌شود. با توجه به ساز و کارهای رفتاری متفاوت در زنان و مردان، زنان سیگاری در اعتیاد به دیگر مواد و بزهکاری مستعدتر از مردان سیگاری هستند. در همین زمینه پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری زنان در بیماری‌های مرتبط با استعمال سیگار مثل سرطان ریه و اختلالات روان شناختی بیشتر از مردان است. به طور کلی قدرت تحمل و تاب‌آوری زنان سیگاری در برابر این اختلالات در مقایسه با مردان سیگاری کمتر است.

این دختر، مادر موفقی خواهد شد؟
از نقش مادری دختر مورد علاقه‌تان در آینده غافل نشوید. آن چه در مصرف سیگار در بین زنان موجبات نگرانی بیشتری را فراهم می‌کند، بحث نقش مادر و تربیت فرزند است. همان‌طور که می‌دانیم اولین روابط ما انسان‌ها با مادر شکل می‌گیرد و تحقیقات نشان می‌دهد که بهداشت جسمانی و روانی مادر تاثیر مستقیم و به مراتب پررنگ‌تری بر رشد جسمانی و روان شناختی کودک دارد. بنابراین از شما می خواهم قبل از گرفتن هر تصمیمی، از نقش مادری دختر مورد علاقه‌تان در آینده غافل نشوید.

سیگار کشیدن به جای حل‌مسئله
دختر مورد علاقه تان گفته است که اگر سیگار نکشم، اعصابم به هم می‌ریزد. این جمله‌ای است که بارها و بارها از افرادی که سیگار می‌کشند، شنیده می‌شود. به عبارتی افراد سیگاری به جای مقابله موثر با مشکلات و رویدادهای زندگی، استعمال سیگار را جایگزین فرایند حل مسئله و به نوعی از مشکلات فرار می‌کنند. قبل از هر تصمیمی، به او پیشنهاد کنید که سیگار را ترک کند و با این تصور که بعد از ازدواج، طرف مقابل به خاطر شما سیگار را کنار می‌گذارد، تصمیم به ازدواج نگیرید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن