اجتماعیاخبار مهم

رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد مقدس خبر داد: مجوز تاتو و اپیلاسیون در مشهد صادر می شود/ پلمپ ۶۰ واحد غیر مجاز از ابتدای سال جاری

کد خبر : 17895

برای اولین بار و پس از چندین سال پیگیری، مجوز تاتو و اپیلاسیون در آرایشگاه های زنانه مشهد صادر می شود.

به گزارش صبح مشهد، رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: تاتو فقط مربوط به چهره بوده و در خصوص بدن، همچنان ممنوع است و در صورت گزارش یا مشاهده تخلف برخورد جدی انجام می شود.
اعظم حسنی درمیان از صدور پروانه فعالیت برای واحدهای ۱۵ متری فاقد سرویس بهداشتی، علی رغم ممنوعیت قبلی هم خبر داد و خاطر نشان ساخت: ۷۰ درصد بانوان آرایشگر مشهد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، لذا پیگیری ها و اخذ مجوزهای لازم برای صدور پروانه فعالیت این واحدهای کوچک صنفی گرفته شد. وی ادامه داد: با این مصوبه، مشکل بسیاری از آرایشگران بانوی حاشیه شهر مشهد که به دلیل محرومیت و همچنین محدودیت فضا، به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند، برطرف شد که البته خدمات امکان ارائه آنان مشخص شده و به عنوان مثال، عروس نمی توانند پذیرش کنند.
رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد اتحادیه گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ۱۶۶ پروانه صادر شده و ۴۰ درخواست صدور هم در دست بررسی می باشد. حسنی درمیان افزود: همچنین ۲۳۴ پروانه جمع آوری و ابطال و ۶۰ واحد غیر مجاز هم پلمپ شدند.
وی عمده دلایل جمع آوری و ابطال پروانه ها از سوی دارندگان را، هزینه های دارایی، افزایش اجاره واحدهای استیجاری و سایر دانست.
وی اشاره ای هم به درخواست های شکایت مشتریان از برخی آرایشگاه ها داشت و گفت: بیش از ۱۰۰ شکایت بصورت کتبی طی ۶ ماهه سال ۹۷ در دفتر اتحادیه ثبت گردیده که پس از بررسی های لازم و استماع اظهارات شاکی و متشاکى در کمیسیون، در ۶۲ مورد آن رای به بازگشت وجوه اضافه و در ۳۸ مورد هم شکات، گذشت کردند.
حسنی در پاسخ به سوالی در خصوص دلائل عمده مراجعات و شکایات به اتحادیه صنف بانوان آرایشگر گفت: کار با مواد شیمیایی به خصوص رنگ و مش که با خطای سهوی آرایشگر، باعث صدماتی به مو و پوسیدگی آن می شود، علت شکایت و مراجعه مشتری آسیب دیده به اتحادیه است. وی گران فروشی و اخذ مبالغ بالا را از دیگر دلائل شکایت ها دانست و البته تاکید کرد: نرخ نامه خدمات متنوع آرایشگری بصورت توافقی است و در سه درجه یک، دو و سه تقسیم بندی می شود. به عنوان مثال نرخ عروس در حالت درجه یک، ۱/۵ میلیون تومان است.
رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد از برگزاری کلاس های آموزشی برای ۷۰۰ نفر از اعضا هم سخن گفت و افزود: بیش از ۶۰ ساعت آموزش طی ۱۹ جلسه برای بانوان آرایشگر عضو اتحادیه در رسته خدمات انجام شده است. وی افزود: در زمینه بهداشتی هم، کلاس های آموزشی مبارزه با بیماری های منتقله از قبیل ایدز و… در ۵ منطقه مشهد با همکاری مراکز بهداشتی و به مدت ۲۰ ساعت انجام شده و گواهی های مربوطه هم صادر گردیده است.
اعظم حسنی درمیان از فعالیت های فرهنگی اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد هم گفت و افزود: حضور در راهپیمایی ها، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و حضور در نماز جمعه ازجمله فعالیت های فرهنگی اتحادیه به شمار می رود. وی پایگاه بسیج سمیه اتحادیه بانوان آرایشگر را از پایگاه های فعال صنفی مشهد معرفی کرد.
رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد در پایان از سرهنگ حسینی، رئیس اداره اماکن فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به دلیل همکاری با اتحادیه و همچنین اداره بهداشت و اتاق اصناف تشکر و قدردانی نمود.
گفتنی است، بیش از دو هزار واحد صنفی آرایشگر زنانه دارای پروانه در شهر مقدس مشهد مشغول به کار هستند. شماره تماس اتحادیه جهت پاسخگویی به شهروندان ۰۵۱۳۶۰۱۰۳۰۷، ۶۰۱۰۳۰۸ و ۶۰۱۰۳۰۹ می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام خسته نباشین.میخواستم بدونم آرایشگری که به نظر مشتری توجه نکنه وبه اصرار بگه که نه اینی که من میگم یا بگه شما به من اعتماد کن از کارش هم راضی نباشه آدم شما برخوردی میتونین داشته باشین واینکه درطول کار ماسک استفاده نکنه در این اوضاع کرونا واینکه حلزونایی که قرار هست روپوست مشتری بذارن رو من دیدم روی سینک گذاشتن وداره همونجا تغذیه هم میکنه .
    به شدت از کار وبهداشتشون شاکی ام واینکه از اول درمورد قیمت پرسیدم جوابی نمیداد یعنی میپیچوند ودر آخر خیلی هزینه واسم سنگین شد به اجبار پرداخت کردم(چرا قیمت نمیگن همون اول ؟!)
    اگر پیگیری کنید ممنون میشم

  2. سلام …
    من یک ارایشگاهی رفتم که اول از تو سایت دیوار پیدا کردم ، بعد که پیام دادم بهشون کلیپ هایی از ارایشگاه فرستادن که خوب بود و دو سه تا عکس من رفتم پیش ایشون دیدم تو محیط سالن صندلی نداشتن تو حمام اون واحد یک تخت گذاشته بودن و اشتباه کردم تاتو ابرو زدم به اصرار ایشون خط چشم زدم هنوز داشتن کار میکردن رو خط چشمم که همکارهای دیگه شون گفتن میخوایم ببندیم و ایشون گفتن بذارید تو مرحله بعد درست میکنم چشمهای من به شدت عفونت کرد سه تا دکتر رفتم واسه شون که فرستادم عکسها رو ایشون صد تا حرف زدن و گفتن دیگه قبول نمیکنن که نواقص رو از بین ببرن و میگن برو هر جا میخوای شکایت کن نه دست میزنم به چشمت من میگم اون کار خراب رو درست کن یا حداقل پولمو برگردون جای دیگه برم درست کنم میگه من چکار باید بکنم تروخدا رسیدگی کنید اینقدر وقیح نباشن ۱۲۰۰ هزینه کردم هیچی به هیچی

  3. سلام اواخرخردادپیش یک آرایشگرلیزرکک ومک انجام دادم لک های قهوه ای شده جای لیزرهاباقی مونده وقهوه ای شده چیکارکنم کجاازش شکایت کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن