پایتخت فرهنگ اسلامی

کتاب‌های چاپی را به صورت مجازی امانت بگیرید

کد خبر : 42797

کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی با ارائۀ خدمت امانت دیجیتال کتاب‌های چاپی، فصلی جدید را در کتابداری الکترونیک رقم زده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینۀ رضوی، مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، بیش از ۱۰۸۰ نسخه کتاب چاپی به امانت دیجیتال سپرده شده است.

علی ضرابی امانت دیجیتال منابع چاپی را با هدف بهینه‌سازی خدمات و رفع نیاز کاربران در شرایط کرونایی دانست و گفت: کاربران کتابخانه دیجیتال با استفاده از این خدمت قادر به درخواست کتب مورد نیاز خود از طریق پایگاه امانت دیجیتال بوده و پس از تأیید کارشناس مربوطه می‌توانند به صورت آنلاین منبع درخواستی خود را در مدت زمان معین مطالعه کنند.

وی در تشریح چگونگی در خواست منابع مورد نظر توسط کاربران افزود: برای استفاده از خدمات امانت دیجیتال در ابتدا با ورود به وب‌سایت کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس https://digital.aqr.ir/ کاربر پس از ثبت‌نام اولیه در سایت، وارد پایگاه امانت دیجیتال این سایت می‌شود.

ضرابی ادامه داد: کاربر پس از ورود به پایگاه امانت دیجیتال، ضمن جستجوی منبع مورد نظر خود با استفاده از کلید درخواست امانت دیجیتال در زیر رکورد بازیابی شده، اقدام به ثبت درخواست امانت دیجیتال خود می‌کند. وی گفت: بعد از ثبت، درخواست توسط کارشناسان مربوطه بررسی و پس از تأیید، فایل دیجیتال این منبع در پنل مدیریت اطلاعات شخصی در منوی کتب «امانتی من» در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت.

ضرابی با تأکید بر اینکه مدت زمان تعیین شده برای امانت هر منبع دو هفته است، خاطرنشان کرد: پس از پایان یافتن تاریخ تعیین شده، منبع به صورت خودکار از دسترس کاربر خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه این خدمت، کتاب‌های چاپی را در برمی‌گیرد توضیح داد: این سطح دسترسی به دلیل رعایت قانون حق نشر کتاب‌‌ها تنظیم شده است و در این فرایند، فایل پی‌دی‌اف کتاب به کاربر ارائه نمی‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن