شهری

واکسیناسیون دُز یادآور پرسنل بیمارستانی در مشهد آغاز می‌شود

کد خبر : 42759

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون دُز یادآور پرسنل بیمارستانی خبر داد و گفت: این برنامه به زودی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آغاز می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شاپور بدیعی افزود: تمام پرسنل شاغل در مراکز درمانی که مدت ۶ ماه از زمان تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است مشمول دریافت واکسن یادآور می شوند که واکسیناسیون آنان طبق برنامه زمان‌بندی شده در بیمارستان‌ها انجام خواهد شد. وی ادامه داد: تمامی افرادی که واجد دریافت واکسن هستند، می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام نمایند تا در صورت مواجهه با موج های بعدی شیوع کرونا، از ایمنی بالایی برخوردار باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص واکسن آنفلوانزا نیز گفت: با مساعدت معاونت بهداشت دانشگاه، واکسن‌های مورد نیاز آنفلوانزا برای گروه‌های هدف تامین شده است و در دسترس افراد واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

دکتر بدیعی افزود: گروه‌های هدف توجه داشته باشند که باید ۲ هفته بین دریافت دو واکسن آنفلوانزا و کرونای آنان فاصله باشد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون، ایمنی ۱۰۰ درصدی در برابر بیماری کرونا ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: در صورت دریافت دُز سوم واکسن، همچنان باید رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

تاکنون ۴۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۸۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۷ میلیون و ۲۹ هزار و ۳۸۱ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۹۱۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن