شهری

دادستان کل کشور در مشهد: اقدامات تحولی در دست اجرا باید با هدف افزایش رضایتمندی عمومی استمرار یابد

کد خبر : 42681

حجه الاسلام والمسلمین منتظری در جریان بازدید از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از فعالیت های در دست اقدام تقدیر وبرلزوم استمرار اینگونه اقدامات تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، دادستان کل کشور که در جریان بازدید ازچند ناحیه دادسرای عمومی وانقلاب مشهد سخن میگفت ضمن گفتگو با قضات ،کارکنان و مراجعان محترم ؛ با تقدیر از فعالیت های ارزشمند در دست اقدام در زمینه دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرایم افزود:در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی همواره بر تسهیل امور مراجعان محترم در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شده و در این زمینه بهره گیری از فناوری های نوین میتواند بسیار اثربخش باشدو در مشهد نمونه های خوبی از اینگونه اقدامات قابل مشاهده است .

حجه الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به لزوم توجه به ارتقا آگاهی های عمومی گفت :بسیار مهم است که مسائل و مفاهیم حقوقی به زبان ساده برای مردم بازگو شده تا موثر واقع شود و در این زمینه رسانه ها نقش مهمی ایفا میکنند.

دادستان کل کشور با اشاره به روایات متعدد در زمینه اهمیت خدمت به مردم گفت :کار برای مردم با نیت الهی دارای آثار و برکات معنوی فراوانی است که باید سرلوحه فعالیت های مسولان قرار گیرد.

حجه الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به جایگاه نظارتی دستگاه قضا در زمینه حسن اجرای قانون افزود:مدیران از انجام هرگونه اقدامی که موجب تحمیل هزینه به بیت المال میشود باید جدا پرهیز کرده و به دنبال تسهیل امور مردم باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به لزوم استمرار حرکت تحولی در دستگاه قضایی گفت : تلاش زیادی در این راستا ازجمله در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای دادرسی درحال انجام است وکارهای ارزشمندی در این بخش در حال اجراست بر این اساس واحدهای قضایی باید نسبت به هم افزایی و انتقال تجربیات نوآورانه و مبتکرانه خود اقدام نمایند .

حجه الاسلام والمسلمین‌منتظری افزود : کارها باید با انگیزه بالا و مسولانه پیگیری و به انجام برسد تاانشاله شاهد حل مشکلات ‌باشیم و در این زمینه به نیروی انسانی میبایست به مثابه یکی از مهمترین ارکان تحول و تعالی سازمانی نگریسته شود و بحمدالله دستگاه قضایی از این منظر در بردارنده سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی است .

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد :اقدامات باید متناسب با نیاز های روز انجام شود که شاهد فعالیت های تحولی خوبی در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به ویژه در زمینه دفاع از حقوق عامه ، پیشگیری از وقوع جرایم ، توجه به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب مانند زنان ، کودکان وحفظ حقوق بیت المال در حال انجام است .

گفتنی است در جریان این بازدیدها که از مجتمع دادسرایی ثامن مشهد و همچنین مجموعه دادسرایی سرپرستی مشهد صورت پذیرفت ،محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تشریح اقدامات در دست اجرای این مجموعه قضایی گفت :اجرای طرح های نوآورانه ازجمله طرح ساماندهی ارجاع ، طرح های حمایتی از زنان و کودکان کار ، مبارزه با مفاسد ، طرح های مربوط به حاشیه شهر ،طرح های متعدد پیشگیرانه و پیشدستانه ومانند آنها موجب افزایش رضایتمندی عمومی شده و در این زمینه تلاش شده تا از ظرفیت های مردمی به نحو‌ مطلوبی استفاده شود .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن