شهری

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی:

منصوره شریف الحسینی: اولین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر مشهد به بهره برداری می رسد

کد خبر : 42699

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی :اولین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر مشهد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش صبح مشهد، منصوره شریف الحسینی،مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این مجمع در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ توسط خیرین نیک اندیش با هدف توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اهداف مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به شرایط امروز ایران و چشم‌انداز ۲۵ ساله آینده در سه هدف کلی تعریف شده، افزود: جلوگیری از هدر رفتن نیروی انسانی و افزایش توان اشتغال، تلاش در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت های شغلی و همچنین بهینه سازی و توانمندسازی مهارت های شغلی و رفع نارسایی ها و کمبودهای حرفه آموزی سه هدف کلی این مجمع می باشند.

شریف الحسینی با اشاره به فعالیت کارگروه های آمایش و پژوهش، مشارکت ها و منابع حمایتی، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و همچنین آموزش کارآفرینی و اشتغال گفت : فعالیت های این مجموعه به صورت کار تیمی خیرین نیک اندیش و مسئولین همراه با برنامه ریزی های علمی و مدون طراحی شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای افزود: هنرجویان برای تکمیل مهارت ها به دانشگاه های فنی و حرفه ای رفته و تبدیل به یک تکنسین ماهر می شوند و سپس به منظور توسعه و تعمیق مهارت های حرفه ای خود به سازمان فنی و حرفه ای مراجعه می کنند.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط فی مابین حوزه های آموزش و صنعت گفت : اشتغال موثر و تقاضا محور توانایی پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی را به ارمغان می آورد.

وی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی کارآمد و با اعتماد به نفس در آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش بایستی به سمت و سوی تربیت انسان هایی دارای مهارت برای آینده پیش برود و در این مسیر احداث، توسعه و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نقش کلیدی را ایفا می کند.

شریف الحسینی بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه مهارت آموزی و ترغیب خانواده ها به تحصیل فرزندان شان در رشته های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و سایر نهادهای مرتبط بایستی در امر فرهنگ سازی در حوزه مهارت آموزی ورودی جدی داشته باشند.
وی تاکید کرد، آموزش های مهارتی اصل محوری توسعه است و عاملی برای تقویت تولید ملی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی به شمارمی رود.

وی افزود: شناسایی استعدادها و تقویت نظام هدایت تحصیلی دانش آموزان از یک سو و تامین منابع مالی و حمایت های لازم از توسعه رشته های فنی و حرفه ای از سوی دیگر عامل موثر در توسعه مهارت آموزی به شمار می رود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن