شهری

شهردار مشهد: صدور انقلاب با تولید محتوای هنری میسر است

کد خبر : 42632

شهردار مشهد گفت: صدور انقلاب نیازمند مفاهیم قابل عرضه بین‌المللی است و اگر بتوانیم چنین محتوایی را با ابزار هنر تولید کنیم، موفق به صدور ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی خواهیم شد.

به گزارش صبح مشهد، سیدعبدالله ارجایی روز شنبه در آیین افتتاح مرحله دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: صدور انقلاب با توپ و تانک میسر نمی شود بلکه باید با ابزار فرهنگی و با استفاده از قابلیت ارزشهای انقلابی در این مسیر حرکت کرد و معدن ارزشهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: فشرده و خلاصه آنچه که دفاع مقدس به ما داده است مفهوم بلند ایثار است که چنین مفاهیمی فی نفسه برای همگان جذابیت دارد و اگر جانمایه یک رویداد ایثار باشد، به خودی خود برای همه انسانها کشش ایجاد می کند.
شهردار مشهد ادامه داد: آنچه برای مدیریت شهری در مشهد، به عنوان جهانشهر برکت و کرامت، با اهمیت است ایجاد یک زبان بین المللی به مدد شهدا برای صدور ارزش های انقلاب اسلامی برای عموم جوانان جهان است.
وی گفت: مایه مسرت است که افق طراحی شده برای این مجموعه فراملی است و اعضای شورای اسلامی مشهد نیز حمایتها و مصوبات خوبی برای تکمیل این باغ‌موزه خواهند داشت و ما نیز این مصوبات را اجرا خواهیم کرد.

شهردار مشهد: صدور انقلاب با تولید محتوای هنری میسر است

معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسلهای آینده گفت: مطابق مصوبات جلسات برگزارشده و با همکاری نهادهای متولی امیدواریم بتوانیم این مجموعه را برای مردم خراسان رضوی و زائران حرم مطهر رضوی در نزدیک‌ترین زمان ممکن آماده کنیم.

کمال الدین میرجعفریان افزود: با توجه به ویژگی این مرکز فرهنگی، لازم است پیگیری هایی توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد تا از بودجه ملی برای تکمیل این طرح بزرگ، تامین اعتبار شود.

امروز در آیینی مرحله دوم مرکز فرهنگی و موزه باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان رضوی شامل ساختمان های مقاومت اسلامی و موتورخانه مرکزی باغ موزه به بهره برداری رسید.
باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع در منطقه کوهسنگی مشهد واقع شده و تا قبل از افتتاحیه امروز، تنها کتابخانه و مرکز اسناد این مرکز فرهنگی به بهره برداری رسیده بود.

بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در صورت تامین بودجه موزه مرکزی، سالن اجتماعات و محوطه سازی این مجموعه تا پایان امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد اما همچنان عملیات ساخت ساختمان اصلی و دو بخش دیگر مجموعه یاد شده آغاز نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن