شهری

ساماندهی کشف رود در سایه مدیریت واحد آغاز شد

کد خبر : 25553

تا زمانی که مدیریت واحد ساماندهی و احیای کشف رود احساس کنند مشکلات زیست محیطی در این رودخانه رفع شده، بستر آماده برای کسب کار است و کشف رود نقطه قوت و فرصتی برای شهراست پس نباید دست از تلاش بردارند.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی و احیای کشف رود نباید تنها یک کار اجرایی تصور شود، تاکید کرد: احیای کشف رود باید تا انتهای کار به عنوان فعالیتی جهادی و عملیاتی مدنظر تمامی دستگاه ها قرار گیرد.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا کلائی در مراسم «آغازعملیات اجرایی ساماندهی و احیای کشف رود با مدیریت واحد» که با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرمشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، افزود: موضوعات میان بخشی جز با یک مدیریت واحد قابل انجام نیست.

وی اضافه کرد: زمینه وجود یک مدیریت واحد در استان خراسان رضوی وجود داشت که با حمایت های استاندار به عنوان هماهنگ کننده و با کنارهم قرار گرفتن دستگاه های اجرایی در کنار یکدیگر محقق شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با هماهنگی ایجاد شده ساماندهی کشف رود، برگ زرینی برای این مدیریت مقتدرو هماهنگ باشد، اظهارکرد: در کنار حمایت‎های شورای شهر و هماهنگی دستگاه های مرتبط که امیدواریم در طول انجام کار نیز ادامه دار باشد، نیازمند حمایت های دستگاه قضایی هستیم.

کلائی تصریح کرد: تا زمانی که مدیریت واحد ساماندهی و احیای کشف رود احساس کنند مشکلات زیست محیطی در این رودخانه رفع شده، بستر آماده برای کسب کار است و کشف رود نقطه قوت و فرصتی برای شهراست پس نباید دست از تلاش بردارند.

شهردار مشهد با تقدیر از تلاش های انجام شده طی چند سال گذشته برای ساماندهی کشف رود گفت: طرح پهنه بندی شهر مشهد از سوی اداره کل راه و شهرسازی به مشاور ابلاغ شده است که این موضوع نیز می تواند مکمل طرح ساماندهی و احیای کشف رود باشد.

اجرای تصفیه خانه سپتاژ مشکل فاضلاب های تانکری را حل خواهد کرد

شهردار مشهد همچنین در حاشیه این مراسم گفت: مدیریت شهری درقالب مدیریت واحد برای ساماندهی بخش هایی که در محدوده و حریم شهر است به صورت مستقیم ورود پیدا خواهد کرد و با تمهیداتی که از سوی شورای شهر مشهد در نظر گرفته می شود منابع مورد نیاز نیزبرای آن به تصویب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای بخش هایی هم که خارج از محدوده شهر قرار دارد مدیریت واحد را مد نظر قرارداده و از منابع دولتی نیز استفاده خواهیم کرد، افزود: دربخش هایی از کشف رود نیز در کنار موضوعات زیست محیطی جهت تغییر الگوی کشت و بهره برداری از منابع فاضلاب و تصفیه خانه ها که آینده شهر مشهد را بیمه خواهند کرد بحث های سرمایه گذاری رامورد توجه قرارخواهیم داد.

کلائی به برنامه های شهرداری مشهد در خصوص احداث تصفیه خانه های فاضلاب اشاره و اظهارکرد: در بحث تصفیه خانه ها در گام اول سپتاژ اجرا خواهد شد زیرا مهم ترین موضوعی که در مشکلات محیط زیستی وجود دارد تخلیه فاضلاب توسط تانکرها در کشف رود است که با اجرای تصفیه خانه سپتاژ که بودجه آن از سوی شورای شهر تصویب شده است این معضل برطرف خواهد شد.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات زیست محیطی شهر مشهد فاضلاب شهرک صنعتی چرم شهر است که برای رفع مشکل، تصفیه خانه این شهرک که در حال احداث است را تکمیل خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین دربخش های بعدی اسناد تهیه شده برای جذب سرمایه گذار جهت اجرا تصفیه خانه های فاضلاب توسط شرکت های آب منطقه ای و آب وفاضلاب منتشر و پس از آن عملیات اجرایی ۵ تصفیه خانه ای که برای مشهد در نظر گرفته شده است، آغاز خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن