اجتماعی

گمانه‌ زنی‌ها از پیک ششم کرونا در آبان‌

کد خبر : 42501

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا: تنها راه باقی مانده واکسینه شدن است.

صبح مشهد– دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره زمان احتمالی وقوع پیک ششم کرونا و گمانه‌زنی‌هایی از وقوع پیک در آبان ماه، اظهار کرد: در دنیا و در مجامع علمی اعلام می‌شود که با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس و… ممکن است در اواخر مهر یا اوایل آبان‌ماه، پیک دیگری از کرونا رخ دهد. با توجه به واکسیناسیونی که انجام شد و آغاز واکسیناسیون کودکان و تعیین شرط بازگشایی مدارس با تزریق دو دوز واکسن، انتظار داریم اگر پیکی هم رخ می‌دهد مانند پیک پنجم چندان شدید نباشد.

وی درباره تجمع تعداد شهرهای قرمز در نوار غربی و شمال غربی کشور، تصریح کرد: انتظار داریم با واکسیناسیون کلی، ظرف چند هفته آینده در آن شهرها هم شاهد کاهش بروز بیماری باشیم. جماعتی درباره ورود جهش‌های جدید کرونا به کشور، تاکید کرد: هنوز گزارشی از جهش‌های جدید کرونا نداریم و سند اثبات‌شده‌ و سکانس ژنی ویروس کرونا هنوز در کشور گزارش نشده است. از طرفی در کشورهایی هم که جهش‌های «لامبدا» و «مو» شناسایی شدند نیز با انجام واکسیناسیون بالا فعلا مانند جهش دلتا، گسترش آن‌ها را شاهد نیستیم.

چرا آمار فوتی ها همچنان بالاست؟
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود عبور از قله پیک پنجم کرونا، کاهش مرگ و میرها چندان محسوس نیست، اظهار کرد: علت‌های متفاوتی وجود دارد اما در نوع دلتا بیماری شدیدتری را شاهد بودیم و برخی نیز اعتقاد کمتری به بستری شدن در بیمارستان دارند و در خانه درمان‌هایی انجام می‌دهند که شاید چندان موثر نیست و با بیماری شدیدتری به بیمارستان می‌آیند و این‌ موارد سبب پیچیده شدن درمان و افزایش میزان مرگ و میر می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن