زندگی

تصمیم‌های اشتباه و خانمان‌سوز شوهرم تمامی ندارد

کد خبر : 42466

یک سال پیش شوهرم که هنوز در عقد هستیم، همه پول‌هایمان را در کاری سرمایه‌گذاری کرد تا به قول خودش، زندگی‌مان را متحول کند اما همه چیز برعکس شد. بعدش هم کارش را ترک کرد و هنوز کار دیگری پیدا نکرده است. در این ۳ سال، تصمیم‌های اشتباه و خانمان‌سوزی زیادی گرفته که تمامی هم ندارد. او ۳۰ ساله است. کمی مشکوک هم می‌زند. به نظرتان اگر این مرد شاغل شود، می‌تواند قابل‌اعتماد و تکیه‌گاه من و فرزندانم شود؟

نویسنده : دکتر رضا یعقوبی | روان‌شناس بالینی

صبح مشهد– مخاطب گرامی، امیدوارم هرچه زودتر با چند تصمیم درست، شرایط زندگی مشترک‌تان بهبود یابد. در پیامک‌تان پرسیدید که اگر شوهرم شاغل شود، می‌تواند قابل اعتماد و تکیه‌گاه شود یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که بله، می‌تواند به شرطی که شما متوجه تغییر رفتارش شده باشید. بسیاری از افرادی که قابل اعتماد نیستند در شرایط کنترل شده، انسان‌های قابل اعتمادی می‌شوند. نکته مهم، یافتن این پاسخ است که آیا همسرتان از شرایطی که دارد ناراضی است یا خیر؟ آیا این نگرانی و دغدغه را دارد که باید شرایطش را تغییر دهد؟ در ادامه، نکاتی برای کمک بیشتر به شما پیشنهاد می‌شود.

کاریابی، یک مهارت است
بخشی از مشکلات شما مربوط به مهارت‌های حل مسئله و کاریابی برای همسرتان می‌شود. با وجود این که۳۰ ساله است اما برخی مهارت‌های زندگی مانند حل مسئله را ندارد، حتی «کاریابی» مهارتی است که نیاز به آموختن دارد. باید در حضور فرد متخصص یا افرادی که در زمینه‌ای خاص تجربه دارند، مشورت لازم را دریافت کند و راه‌های مطمئن سرمایه‌گذاری و شروع یک کار را بیاموزد. گاهی افراد در میان سالی هم نیاز به شاگردی دارند، هر چند همسر شما هنوز جوان است.

اجازه دهید شوهرتان با شما درد دل کند
ایجاد انگیزه برای پیدا کردن و شروع کار از مهم‌ترین مسائلی است که برای حل این مشکل به شما کمک می کند. عواملی همچون افسردگی، اضطراب، مشکلات خانوادگی و … می‌تواند انگیزه لازم برای شروع یک فعالیت را از فرد سلب کند. یک گفت‌وگوی ساده که توام با همدلی باشد و نه از روی انتقاد و ایراد گرفتن، باعث می‌شود فرد سفره دلش را باز کند و نگرانی‌هایش را با شما در میان بگذارد. پس از این که حرف‌هایش را شنیدید بهتر می‌توانید او را برای تغییر متقاعد کنید. همچنین برنامه‌ریزی روزانه و اختصاص زمان کاریابی راه حل خوبی است. اگر این روزها به دلیل نداشتن کار تا لنگ ظهر می‌خوابد یا در خانه می‌ماند، ساعت خاصی را برای بیدار شدن اختصاص دهید و برنامه روزانه برایش ترتیب دهید. هرچند در دوران عقد هستید ولی می‌توانید از اعضای خانواده‌اش کمک بگیرید تا مثلا ساعت ۹ به بعد حق ماندن در خانه را نداشته باشد. خانه را ترک کند و در جست‌وجوی کار باشد یا اگر به مهارت خاصی نیاز است، در طول روز برای کارآموزی از منزل خارج شود. به هر حال یا باید کار کند یا در جست‌وجوی کار باشد.

از یک روان‌شناس کمک بگیرید
گفتید که شوهرتان کمی مشکوک می‌زند. من متوجه منظورتان نشدم اما بررسی این که آیا ایشان بیماری خاصی دارد یا به دارو یا ماده خاصی اعتیاد دارد یا خیر، از نکات بسیار مهم است. در صورتی که فردی به بیماری خاصی دچار یا مصرف کننده مواد باشد، تمام رفتارش می‌تواند متاثر از آن باشد از جمله بی‌تفاوتی و احساس بی‌حالی و رخوت ناشی از مصرف دارو یا مواد. در چنین شرایطی گام اول تشویق فرد مصرف‌کننده برای ترک ماده مد نظر یا درمان بیماری است. گاهی تشخیص علایم اعتیاد برای فردی که با این موضوع آشنا نیست، کار راحتی نخواهد بود و باید با روان شناس مشورت کرد.

منبع: سلام زندگی روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن