زندگی

مشاوره ازدواج

دختری ۲۰ ساله ام! به پسر مورد علاقه‌ام احساس خیلی بدی دارم

کد خبر : 35699

دختری ۲۰ ساله هستم که اواخر سال گذشته با یکی از پسرهای دانشگاه‌مان آشنا شدم. او گفت که بعد از یک سال اگر به درد هم ‌خوردیم، با هم ازدواج خواهیم کرد. در این مدت خیلی به او وابسته شدم. حالا خیلی احساس بدی دارم چون با خودم می‌گویم اگر او من را به بهانه ازدواج گول زده باشد چی؟ چه کنم؟

صبح مشهد– نویسنده: زهره حسینی | مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی

به نظر می‌رسد بعد از گذشت یک سال از آشنایی با همکلاسی‌تان، دچار این احساس نگرانی شده‌اید که مبادا پسر مورد علاقه‌تان بعد از این مدت شما را رها کند و موضوع ازدواج صرفاً بهانه‌ای برای برقراری رابطه و سوء استفاده از شما باشد. نگرانی شما نه تنها قابل درک، بلکه به جاست و بهتر است برای حل این مسئله به نکات مهمی که در ادامه مطرح خواهد شد، دقت کنید.

چرا به خواستگاری‌تان نمی‌آید؟

علت تاخیر در خواستگاری رسمی از شما توسط این پسر چیست؟ اگر فرد قصد جدی برای ازدواج داشته باشد و هدفش از رابطه تشکیل زندگی مشترک باشد، قطعا به فکر فراهم کردن شرایط ازدواج است مثلا شغل، امکانات مالی، در جریان قرار دادن خانواده و … . در قدم اول باید بررسی کنید که چه زمینه‌هایی تاکنون از طرف او به منظور فراهم کردن شرایط ازدواج مهیا شده است؟

خانواده را در جریان بگذارید

آیا تاکنون مهلتی برای پایان رابطه قرار داده‌اید مثلا تا پایان پاییز یا تا عید؟ خیلی افراد به دلیل ترس از دست دادن رابطه یا طرد شدن، نگران تعیین مهلت برای انجام خواستگاری هستند در حالی که یکی از شاخص‌های تعیین کننده روابط موقت و ناپایدار از روابط هدفمند، مشخص کردن تاریخ اتمام برای چنین روابطی است. اطلاع دادن به خانواده و در جریان قرار دادن آن‌ها، باید از اولین روز آشنایی اتفاق بیفتد تا منجر به کاهش نگرانی و ترس از پیامدهای ناخواسته چنین روابطی شود. البته این‌که با کدام یک از اعضای خانواده برای اولین بار در این باره صحبت کنید، بستگی به شرایط خانوادگی‌تان دارد.ضرورت توجه به همه موارد مطرح شده در صورتی است که شما به انتخاب سالم و آگاهانه‌ای اقدام کرده باشید یعنی فردی که با او آشنا شدید در سه زمینه آمادگی برای ازدواج، آگاهی از ازدواج و تناسب با شما در ازدواج، نمرات خوبی به دست آورده باشد در حالی که ما اطلاعاتی راجع به او نداریم.

این رابطه را ترک کنید

در پایان در صورتی که متوجه قصد سوء استفاده ایشان از خودتان شدید که طبق پیامک‌تان این‌طور به نظر می‌رسد، هرچه زودتر به این رابطه پایان دهید و آن را ترک کنید. در این مسیر با توجه به حساسیت‌های زیادی که در این زمینه وجود دارد، بهتر است از مشاور هم کمک بگیرید تا در صورت نیاز، توضیحات تکمیلی به شما ارائه شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن