اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

طرح ممنوعیت سفر به مشهد در پایان صفر، روی میز ستاد ملی

کد خبر : 42423

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا: در پی این هستیم که در مشهد مسدود سازی انجام شود که شاهد حضور گسترده و غیرقابل کنترل نباشیم.

صبح مشهد– دبیر ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان در پاسخ به این سوال که آیا در دهه آخر صفر مسیرهای منتهی به شهر مشهد مسدود می‌شود؟ گفت: این تصمیم در اختیار ستاد استانی نیست اما چهارشنبه هفته گذشته پیشنهاد این موضوع در قالب نامه به ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ارائه شده است و منتظر پاسخ این پیشنهاد هستیم. در نهایت بعد از ابلاغ ستاد ملی کرونا در پی این هستیم که به خصوص در شهر مشهد مسدودسازی انجام شود که شاهد حضور گسترده و غیرقابل کنترل زائران نباشیم.

موسوی روز گذشته در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که در خصوص کاهش پروازها چه تصمیمی گرفته شده است؟ نیز اظهار کرد: این موضوع هم در قالب همین بسته پیشنهادی که شامل کاهش تردد و ممانعت از ورود به استان است، به کشور ارائه شده و موضوعی که برای ما اهمیت دارد، ممانعت از ورود به مشهد است که در دهه اول نیز نتیجه خوبی را در این زمینه شاهد بودیم. اگر این اتفاق بیفتد امیدواریم شاهد شرایط مناسب‌تری باشیم.

وی افزود: همچنین قرار بر این است که فرمانداران از مبدا توضیحات لازم را به عزاداران به منظور جلوگیری از پیاده‌روی ایام پایانی ماه صفر بدهند. در طرح تهیه شده تدابیری برای زائران دیگری که از طریق هواپیما و قطار به مشهد عزیمت می کنند نیز در نظر گرفته خواهد شد. تدابیر مربوط به کاهش ترددها نیز در بسته پیشنهادی وجود دارد و دسته روی هیئت های عزاداری در خیابان همچنان ممنوع است.

موسوی در بخش دیگری از این نشست گفت: در استان، سه شهرستان قرمز داریم که تعداد آن ها در هفته قبل ۹ شهرستان بود، ۱۸ شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان نیز زرد است که به این معناست که از پیک پنجم عبور کرده ایم. موسوی درباره تعداد زائران اربعین استان نیز گفت: کمتر از سه هزار نفر ثبت نام کرده اند یا در حال ثبت نام هستند و فقط افرادی می توانند به این سفر عزیمت کنند که دو دوز واکسن و تست پی سی آر را انجام دهند. وی در ادامه به تسریع روند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: در استان سه میلیون تزریق واکسن داشته ایم و هم اکنون ۸۰ هزار دوز واکسن در روز تزریق می شود که این عدد در آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار دوز می رسد.

رئیس کمیته علمی ستاد کرونای استان نیز در پاسخ به این سوال که آیا ویروس لامبدا در استان مشاهده شده است؟ گفت: هنوز این مدل ویروس در استان ما و کشور دیده نشده است. شبستری در پاسخ به این سوال که استان خراسان رضوی در بین استان های کشور از نظر کنترل بیماری در چه رده ای قرار دارد؟ گفت: ما در بین استان‌های کشور در رده ششم هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن