پایتخت فرهنگ اسلامی

خدمت رسانی مواکب اربعین به ۴۰ نقطه از مناطق محروم مشهد

کد خبر : 33154

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به حضور نیافتن مواکب اربعین حسینی(ع) در کشور عراق، از خدمت‌رسانی این مواکب به ۴۰ نقطه از روستاها و مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، محمدحسین استادآقا در گفت‌وگو با آستان نیوز، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و سلب توفیق برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در کشور عراق، با پیشنهاد مدیریت امور مجاوران آستان قدس رضوی، محور خدمت‌رسانی مواکب اربعین حسینی(ع) به‌سوی خدمت به محرومان تغییر یافت. وی با تأکید بر این که در قالب این پروژه، نیازهای اولیه روستاهای محروم و مناطق حاشیه شهر مشهد شناسایی و ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی در سه حوزه عمران، درمان و سلامت و فرهنگی و مذهبی تدوین‌شده است، اظهار کرد: این پروژه در سه مرحله طراحی‌شده و از ۱۰ مهر تا ۱۱ماه آینده یعنی تا اربعین سال ۱۴۰۰ با پشتیبانی آستان قدس رضوی، خیران و مواکب ادامه خواهد داشت. وی افزود: در مرحله نخست این پروژه، ۱۵موکب متشکل از خدمت گزاران برادر و یک موکب متشکل از خدمت گزاران خواهر، از ۱۰ تا ۱۸ مهر همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) در ۴۰ نقطه از روستاهای هدف و مناطق حاشیه شهر مشهد برپاشده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات متعدد ویژه محرومان می‌پردازند.
همچنین در آستانه فرارسیدن اربعین سیدالشهدا(ع)، اجتماع خدام مواکب اربعین حسینی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد. نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات در این مراسم گفت: امسال باب دیگری برای خدمت دلدادگان اهل‌بیت(ع) به مردم باز شده است که شامل دو بخش موکب عاطفه‌ها با محوریت کمک برای تامین هزینه تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت و موکب سلامت برای ارائه خدمات درمانی و سلامت به محرومان می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد با بیان این که امسال برای خدمت‌رسانی به محرومان، نیازمندان و مستضعفان بیش از ۸۰ موکب اربعین حسینی(ع) مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، به اجتماع خادمان مواکب حسینی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده میان آستان قدس رضوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از ۴۰ نقطه از روستاهای محروم شهر مشهد شناسایی شده‌ که ان شاءا… بیش از ۱۶ موکب در روستا‌های شناسایی شده مستقر خواهند شد. نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات خطاب به خادمان مواکب اربعین حسینی حاضر در این مراسم گفت: بدون شک در این روزها دلتنگ نجف، کربلا، سامرا و کاظمین هستید از همین رو برای رفع این دلتنگی هر کجای روستاهای محروم شهرستان مشهد برای محرومیت زدایی موکب برپا می‌کنید، متصور خدمت کردن به زائران حماسه اربعین حسینی(ع) باشید.
شایان ذکر است، این مراسم در پایان میزبان پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت اباالفضل العباس(ع) بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن