اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

موافقت رئیس جمهور با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

کد خبر : 42223

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس‌جمهور موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرده و این موضوع به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، پورابراهیمی با اشاره به تعیین تکلیف سهام عدالت در مجلس بیان کرد: به تازگی پیشنهادی را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به ویژه این که این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و ایثارگران هستند به رئیس جمهور ارائه دادیم و خوشبختانه رئیس جمهور هم موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کردند.

البته ایشان این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند تا در آن جا درباره تامین منابع مالی آن تصمیم گیری شود.نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان این که موضوع جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد،افزود: این مسئله در ادامه به صحن علنی آمد اما دولت دوازدهم با آن مخالفت کرد، آن هم به دلیل این که بار مالی داشت.

وی تصریح کرد: با این حال فکر می‌کنم هم اکنون سازمان برنامه و بودجه بر اساس همان روند کارشناسی که در سال گذشته انجام دادیم، با کلیات این طرح موافقت کند.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالتی است که چند میلیون از جمعیت کشور را پوشش می‌دهند.

این نماینده مجلس با بیان این که دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند ،اظهار کرد: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و تعداد خیلی زیادی هم مجموعه‌های ایثارگری ،بازنشستگان و کارگران هستند که امیدواریم این خبر خوب در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با همکاری که دولت و مساعدتی که رئیس جمهور داشتند، عملیاتی شود.

گفتنی است سهام عدالت در شرایطی بین ۴۹ میلیون نفر توزیع و سال گذشته آزادسازی شد که طبق گزارش تسنیم، آمارهای وزارت کار نشان می دهد در سال ۸۵، ۲۰ درصد دهک اول که مستحق دریافت سهام عدالت هستند از دریافت آن جامانده‌اند و بالعکس ۶۰ درصد دهک دهم درآمدی (که با استناد به دهک بندی، هیچ نیازی به این سهام ندارند) نیز سهام عدالت دریافت کرده‌اند!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن