زندگی

هروقت چیزی از شوهرم می‌خواهم، فقط می‌گوید نه!

کد خبر : 41943

یکی از رفتارهای شوهر ۳۴ ساله‌ام که به شدت من را آزار می‌دهد، این است که هر حرف یا درخواستی از سمت من با مخالفت او همراه می شود! برای هر چیزی باید ساعت‌ها با هم بحث کنیم تا قبول کند. استدلال‌های عجیب و غریبی دارد و خیلی کم به حرف‌های من گوش می‌دهد، با این‌که چندین بار هم چوبش را خورده و بعدش متوجه شدم که من درست می‌گفتم. چه کنم؟

نویسنده : دکتر نجمه عابدی شرق | روان شناسی بالینی و مدرس دانشگاه

صبح مشهد– مخاطب گرامی، در ابتدا این نکته را ذکر می‌کنم که ما باید همسرمان را همان‌گونه که هست بپذیریم و برای این‌که خواسته‌های ما را قبول کند، باید به خواسته‌های او احترام بگذاریم و اما چند توصیه به شما.

به شوهرتان برای پاسخ دادن، زمان بدهید
وقتی همسرتان به درخواست شما، پاسخ منفی می‌دهد، بهتر است به گونه‌ای دیگر درخواست خود را مطرح کنید؛ مثلا درباره کارهایی که برای انجام آن فرصت دارید، می‌توانید بگویید: خواسته‌ای از شما دارم و می‌خواهم که تا فردا درباره آن فکر کنی و به سرعت پاسخ ندهی. با این کار مقاومت فرد شکسته می‌شود و زمان کافی برای پاسخ دهی دارد. گاهی خود فرد هم نمی داند چرا در مرحله اول مخالفت کرده است و هنوز هم درباره آن شک و تردید دارد ولی چون پاسخ اولیه‌اش منفی بوده، بر آن پافشاری می‌کند و توانایی تغییر نظرش را ندارد. اگر از این روش استفاده کنید، به او فرصت می‌دهید درباره آن مسئله به طور منطقی فکر کند و از گرفتن تصمیم‌های ناگهانی جلوگیری می‌شود.

با لجبازی، مقابله به مثل نکنید
اگر همسرتان در مقابل درخواست شما به اصطلاح لجبازی می کند، بهتر است در مقابل، شما لجبازی نکنید و به جای پا فشاری با کمی صبر حرف خودتان را بیان کنید و حتی گاهی اوقات با گذشت یک ساعت ممکن است نظر فرد درباره آن موضوع عوض شود.

حواس‌تان به زمان مناسب باشد
زمان مناسبی را برای بیان خواسته‌هایتان انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید موضوعات مهم، نیازمند توجه است. انتخاب زمان‌هایی که همسرتان به شما توجه نمی‌کند، مانند زمان‌هایی که تلویزیون نگاه می‌کند یا در گیری‌های ذهنی دارد، مناسب نیست. همچنین تلاش کنید عواملی را که باعث حواس پرتی می‌شود، از بین ببرید؛ برای مثال درموقعیت‌های آشپزی، حضور بچه‌ها، تماشای تلویزیون و رانندگی که باعث ایجاد حواس پرتی و در نهایت ایجاد برانگیختگی و ناراحتی در دوطرف می شود، خواسته‌هایتان را مطرح نکنید.

قبل از بیان درخواست، لبخند بزنید
به شرایط فیزیکی خود و همسرتان توجه کنید. یادتان باشد درخواست خود را در زمان هایی که خود یا همسرتان گرسنه، تشنه، خسته یا بیمار هستید، مطرح نکنید، چون این موارد تاثیر بسزایی بر هیجان‌ها و حفظ توجه دارد. بنابراین زمانی را انتخاب کنید که هیچ کدام از دوطرف خسته نیستید و مشغولیت ذهنی ندارید. مکان راحتی را انتخاب کنید، بنشینید و نفس عمیقی بکشید و قبل از هر صحبتی به هم لبخند بزنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن