شهری

رویداد بزرگترین عید در حاشیه شهر مشهد برپا می‌شود

کد خبر : 53421

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس گفت: ظرفیت‌های شهرداری و تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی برای ایجاد حال و هوای بانشاط در دهه ولایت مشهدالرضا(ع) پای کار آمده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، حسین باغگلی در گفتگویی با اشاره به اکران‌ها و فضاآرایی شهری که به مناسبت دهه ولایت، از شب عید قربان در سطح شهر صورت گرفته، اظهارکرد: برهمین اساس، ۱۵۰ سازه تجاری، ۲۰۰ سازه استرابورد و ۷۰ بیلبورد، پرده الوان، ریسه، آویز، بیرق و پرده‌های بزرگ مقیاس استفاده شده است.

وی با اشاره به حضور خودجوش مردمی و هیئات و محبان اهل‌بیت(ع) در فضاآرایی شهری، گفت: سعی ما نیز بر این بوده که در این زمینه همراهی لازم را با مجموعه‌های مردمی مختلف، به منظور دادن مجوز و همراهی فضاآرایی شهری داشته باشیم تا شهر امام‌رضا(ع)، جلوه و نمود مضاعفی داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد مقدس افزود: پیام محوری اکران‌های امسال، با مضامین برگرفته از خطبه «غدیر» است.

باغگلی تصریح کرد: شعار محوری سال گذشته، «خبر به ما رسید» بود و امسال هم با تکیه بر خطبه غدیر سعی کردیم فضای خوبی را رقم بزنیم.

برگزاری رویداد «بزرگترین عید» از ۱۳ تیرماه/ توجه به حاشیه شهر با تعریف رویدادهای فرهنگی بین‌المللی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: رویداد «بزرگترین عید» همزمان با دهه ولایت، از ۱۳ لغایت ۱۸ تیرماه در رسالت ۸۱ برگزار می‌‎شود.

باغگلی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سعی کرده در ایام دهه ولایت، توجه ویژه‌ای به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر داشته باشد، اظهارکرد: برهمین اساس، اولین رویداد بین‌المللی «بزرگترین عید» در بلوار رسالت، رسالت ۸۱ برگزار و برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد، ۶ جُنگ با حضور هنرمندانی از کشورهای اسلامی و همچنین کشور عزیزمان پیش‌بینی شده، گفت: علاوه بر این، جشنواره غذا نیز یکی از برنامه‌های جنبی این رویداد است.

باغگلی توجه به ظرفیت‌های بومی و محلی، تقدیر از خانواده معظم شهدا، تکریم سادات و سنت زیبای دیدار با سادات را از جمله ویژه‌برنامه‌های محوری رویداد «بزرگترین عید» دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه با برگزاری رویداد «بزرگترین عید» سعی داریم فضای بانشاط و شادی را در ایام مقارن با عید سعید غدیر رقم بزنیم، افزود: با تعریف پیوست‌های جشنواره‌ای و شادمانی و برنامه‌های نورافشانی سعی داریم فضای مفرحی را برای عموم شهروندان، به ویژه مناطق حاشیه شهر رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: تفاوتی بین مناطق کم‌برخوردار و برخوردار شهر قائل نیستیم و با تعریف رویدادهایی چون «ماه امت» و «بزرگترین عید» سعی داریم اعتماد به نفس و خودباوری را در ساکنان حاشیه شهر تقویت کنیم و فضا را به سمت ارتقاء تعلق خاطر شهروندان نسبت به شهر سوق دهیم

باغگلی با بیان اینکه رویداد «بزرگترین عید» از ۱۳ تیرماه لغایت ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: سعی سازمان فرهنگی بر این بوده تا فضای بانشاط و شاد عید غدیر را پس از عید نیز همچنان استمرار ببخشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن