زندگی

یک ماه بعد از طلاقم دوباره ازدواج کنم؟

کد خبر : 41823

یک ماه پیش از خانمم جدا شدم. دلایل زیادی داشت و حتی مشاور هم، حق را به من داد. الان یک خانم خوب پیدا شده که معیارهایم برای ازدواج را دارد. این را هم بگویم که من ۲ پسر دارم که قرار است در آینده پیش من باشند اما شرایط نگهداری‌شان را ندارم. به نظر شما، چه تصمیمی بگیرم؟

نویسنده : راهله فارسی | مشاور

صبح مشهد– مخاطب گرامی، قابل درک است که رفع دغدغه‌های عاطفی و روانی برای هر فردی در هر زمانی و با هر شرایطی، یک نیاز است و ازدواج یکی از بهترین راه‌های پاسخ به نیازهاست. گفته‌اید که تنها یک ماه از طلاق‌تان گذشته است. بهترین زمان برای انتخاب مجدد، حداقل شش ماه پس از طلاق است. این مدت را هم به این دلیل مطرح می‌کنیم چون وقتی شما از همسرتان جدا می‌شوید، ممکن است به دلیل خشم و ناراحتی که از زندگی‌تان دارید، تصمیم بگیرید با فردی ازدواج کنید که خصوصیات همسر قبلی‌تان را نداشته باشد. به طور مثال اگر او شاغل بوده و این مستقل بودن برای شما مشکلی ایجاد کرده، این بار زنی خانه‌دار انتخاب کنید یا اگر بیشتر دنبال تفریح بوده، این بار فردی را که کمتر اهل تفریح باشد، انتخاب کنید و مانند این موارد که بعد از گذشت مدتی، متوجه اشتباه بودن آن معیارها شوید.

آماده زندگی‌مشترک جدید هستید؟
جدایی دردناک است و این یک حقیقت تلخ است. فرد نیاز به زمان دارد، زمانی برای سپری کردن و التیام زخم‌هایش. اگر پنج احساسی را که در ادامه مطرح می‌شود به درستی درک، حس و تخلیه کنید، به شکل باورنکردنی خاطرات غم‌انگیز ناشی از جدایی‌تان را پشت سر خواهید گذاشت و برای شروع فصل جدیدی از زندگی شیرین بعد از جدایی آماده خواهید شد. هر زمان که احساسات مربوط به واقعه جدایی‌تان یعنی انکار، خشم، افسوس و سوگواری را به طور عمیق احساس کردید و مطمئن شدید که اشک یا خشمی باقی نمانده است، به مرحله زیبای پذیرش وارد شده‌اید.

موضوع فرزندان‌تان هم مهم است
موضوع دومی که مطرح کردید این است که همسر مناسبی را پیدا کرده‌اید. بهتر است معیارهایتان را همراه با یک روان شناس بررسی کنید چون اگر شما در شرایط قبل از مراحل سوگواری باشید، فرد جدید نمی‌تواند فرد مناسبی برای ازدواج با شما باشد. با این حال اگر خواستید از این خانم خواستگاری کنید، بهتر است همه شرایط فعلی و بعدی خود را مطرح کنید. حتی بهتر است ایشان با فرزندان‌تان هم آشنا شود. این نکته برای شما هم باید مهم باشد که اصلا شخصیت این خانم، مورد پذیرش فرزندان‌تان هست یا نه. گفته‌اید قرار است آن ها با شما باشند بنابراین باید هم این خانم و هم بچه‌ها، مشکلی با این ماجرا نداشته باشند وگرنه دردسرهای زیادی در این مسیر وجود خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن